3p
Erős húsvéti forgalomra számítanak a hazai üzletláncok, a legkeresettebbek változatlanul a sonkafélék, a tojás, a csokoládé, és jóval több fogy alkoholos italokból is - derül ki az MTI által készített körképből. A zöldségek közül hagyományosan a saláta, a retek és a csemegehagyma népszerű a húsvéti időszakban, de rengetegen vesznek fonott kalácsot is.

46 millió tojás

Arról, hogy hogyan alakultak az árak a hipermarketekben, a Privátbankár húsvét előtti Árkosár felmérésében olvashat.

Az Auchan Magyarország Kft. közölte: áruházaik forgalma a húsvétot megelőző héten körülbelül a másfélszeresére nő. A húsvéti időszakban realizálódik a 19 áruházat üzemeltető áruházlánc éves sonkaforgalmának 20 százaléka, tavaly több mint 700 tonnát értékesítettek. Az Auchan húsvéti választéka csaknem 50 százalékkal bővül az ünnepekre. A vásárlók egyre inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve a hagyományos, pácolt és füstölt termékeket.

Tavaly több mint 46 millió darab tojás fogyott a húsvéti szezonban az Auchan áruházakban, az idén egyszámjegyű növekedést vár az áruházlánc. A tavalyi húsvéti szezonban csaknem 22,5 tonna, mintegy 150 ezer darab kalács fogyott az Auchanban, a legtöbb vásárló még mindig az 500 grammos fonott kalácsot keresi. Az Auchan áruházak összesen 2,5 millió darab édesség értékesítésére készülnek, ebből több mint 800 ezer figura és 900 ezer csokitojás értékesítésére számítanak. A kereslet a tejcsokoládé felé mozdult el, leginkább a 30 százalék feletti kakaótartalmú termékeket keresik a fogyasztók, míg a tejbevonók kereslete csökkent - közölték.

Napok óta tart a roham

A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról tájékoztatott, hogy húsvétkor a sonkafélék forgalma tízszeresére nő, míg tojásból 40 százalékkal többet visznek haza a vásárlók. A Tesco 208 magyarországi áruháza 20 millió tojással, 1300 tonna sonkával és 5 millió figurás édességgel készül a húsvéti forgalomnövekedésre, amely az ünnep előtti napokban a legintenzívebb. Évek óta jellemzően a kötözött sonkák iránt a legnagyobb a kereslet ebben az időszakban. Emellett naponta akár 7 millió tojás is fogyhat húsvét előtt.

(Fotó: Wikimedia Commons)


Az áruházakban 304 féle figurás édesség várja a vásárlókat. A húsvét egyik legnépszerűbb péksüteménye a Tesco tapasztalatai szerint is a kalács. Összességében a pékáruk forgalma az ünnep előtt várhatóan 35 százalékkal nő. Borokból mintegy 1,5 millió palackot értékesítenek húsvétkor, ami csaknem 40 százalékos forgalomnövekedést jelent - közölte a Tesco.

Saláta, retek, hagyma

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. azt közölte: ebben az időszakban megsokszorozódik a sonkák forgalma, a húsvéti sonka mennyiségének csaknem 60 százalékát az ünnepet megelőző napokban értékesítik. A Spar áruházaiban és üzleteiben is azt tapasztalják, hogy a vásárlók a drágább, jobb minőségű termékeket keresik. Az édes kalácsok mellett megjelent az igény a sós húsvéti kalácsokra is - jelezték meg.

A zöldségek közül hagyományosan a saláta, a retek és a csemegehagyma népszerű a húsvéti időszakban, és keresik a vásárlók a félkész, mosott, csomagolt salátakeverékeket is - közölte az országszerte több mint 450 üzlettel rendelkező Spar.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG