3p
Erős húsvéti forgalomra számítanak a hazai üzletláncok, a legkeresettebbek változatlanul a sonkafélék, a tojás, a csokoládé, és jóval több fogy alkoholos italokból is - derül ki az MTI által készített körképből. A zöldségek közül hagyományosan a saláta, a retek és a csemegehagyma népszerű a húsvéti időszakban, de rengetegen vesznek fonott kalácsot is.

46 millió tojás

Arról, hogy hogyan alakultak az árak a hipermarketekben, a Privátbankár húsvét előtti Árkosár felmérésében olvashat.

Az Auchan Magyarország Kft. közölte: áruházaik forgalma a húsvétot megelőző héten körülbelül a másfélszeresére nő. A húsvéti időszakban realizálódik a 19 áruházat üzemeltető áruházlánc éves sonkaforgalmának 20 százaléka, tavaly több mint 700 tonnát értékesítettek. Az Auchan húsvéti választéka csaknem 50 százalékkal bővül az ünnepekre. A vásárlók egyre inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve a hagyományos, pácolt és füstölt termékeket.

Tavaly több mint 46 millió darab tojás fogyott a húsvéti szezonban az Auchan áruházakban, az idén egyszámjegyű növekedést vár az áruházlánc. A tavalyi húsvéti szezonban csaknem 22,5 tonna, mintegy 150 ezer darab kalács fogyott az Auchanban, a legtöbb vásárló még mindig az 500 grammos fonott kalácsot keresi. Az Auchan áruházak összesen 2,5 millió darab édesség értékesítésére készülnek, ebből több mint 800 ezer figura és 900 ezer csokitojás értékesítésére számítanak. A kereslet a tejcsokoládé felé mozdult el, leginkább a 30 százalék feletti kakaótartalmú termékeket keresik a fogyasztók, míg a tejbevonók kereslete csökkent - közölték.

Napok óta tart a roham

A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról tájékoztatott, hogy húsvétkor a sonkafélék forgalma tízszeresére nő, míg tojásból 40 százalékkal többet visznek haza a vásárlók. A Tesco 208 magyarországi áruháza 20 millió tojással, 1300 tonna sonkával és 5 millió figurás édességgel készül a húsvéti forgalomnövekedésre, amely az ünnep előtti napokban a legintenzívebb. Évek óta jellemzően a kötözött sonkák iránt a legnagyobb a kereslet ebben az időszakban. Emellett naponta akár 7 millió tojás is fogyhat húsvét előtt.

(Fotó: Wikimedia Commons)


Az áruházakban 304 féle figurás édesség várja a vásárlókat. A húsvét egyik legnépszerűbb péksüteménye a Tesco tapasztalatai szerint is a kalács. Összességében a pékáruk forgalma az ünnep előtt várhatóan 35 százalékkal nő. Borokból mintegy 1,5 millió palackot értékesítenek húsvétkor, ami csaknem 40 százalékos forgalomnövekedést jelent - közölte a Tesco.

Saláta, retek, hagyma

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. azt közölte: ebben az időszakban megsokszorozódik a sonkák forgalma, a húsvéti sonka mennyiségének csaknem 60 százalékát az ünnepet megelőző napokban értékesítik. A Spar áruházaiban és üzleteiben is azt tapasztalják, hogy a vásárlók a drágább, jobb minőségű termékeket keresik. Az édes kalácsok mellett megjelent az igény a sós húsvéti kalácsokra is - jelezték meg.

A zöldségek közül hagyományosan a saláta, a retek és a csemegehagyma népszerű a húsvéti időszakban, és keresik a vásárlók a félkész, mosott, csomagolt salátakeverékeket is - közölte az országszerte több mint 450 üzlettel rendelkező Spar.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG