Az Egyesült Királyság egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca, az Asda olyan újfajta automata tesztjét kezdte meg, amely lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy a hibás termékeket az ügyfélszolgálat igénybevételével járó sorban állás helyett saját maguk visszacseréljék.
„Drop boxoknak” keresztelték az újfajta automatákat, mert a visszavitt árut vagy egy csúszdára kell helyezniük a vevőknek vagy egy szekrényféleségbe tenniük. A cseréhez a számlára is szükség van. A gép ennek alapján állítja ki a csereutalványt. Az Asda első lépésként egy Manchester városában lévő áruházban helyzete üzembe az újdonságot. A gép az élelmiszerektől kezdve az elektronikai cikkekig sok mindent elfogad.
A boltlánc emellett olyan önkiszolgáló rendszer bevezetését is tervezi, amely lehetővé tenné a dohánytermékek vásárlását – írja a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál. Ennek tesztjét is elkezdték már októberben. A gond itt az, hogy ezeket korhatárkorláttal vehetik meg a vevők, így az eladóknak ellenőrizniük kell a jogosultságukat. Az automata képes lesz ezt önállóan elvégezni, kasszaként elfogni a pénzt és adni egy csekket, amivel aztán egy hagyományos termékautomatában megveheti a vevő azt a dohányárut, amit szeretne.
Az Asda azzal indokolja ennek az újdonságnak a bevezetését, hogy a vevők elkerülhessék a kétszeri sorban állást. Megfigyelték ugyanis, hogy áruházaikban a fogyasztók előbb elintézik a bevásárlást, majd újra sorban állnak a dohánykioszkok előtt. Korábbi hír, hogy az áruházlánc a megszokott önkiszolgáló pénztáraknál is újításokat tervez. Az egyik ezek közül, hogy a vevők a hagyományos kasszákhoz hasonlóan futószalagra tennék a terméket, majd miután leolvasták azokat, visszakerülnének a bevásárlókocsijukba vagy kosarukba. A fizetés után külön térben bonyolítanák le az áru átrakását szatyrukba, hogy az automata kasszák mielőbb felszabaduljanak.