2p
Az amerikai sörgyárak és italforgalmazó cégek egy új élvezeti cikkel, a marihuánával tervezik felfuttatni stagnáló forgalmukat.

A kannabisz már harminc amerikai államban legálisan forgalmazható élvezeti vagy gyógyászati cikk és az idén októberben a kanadai piac is megnyílik előtte.  Az egyebek között a Corona és a Modelo sörmárkákat, valamint a Svedka Vodka, illetve High West Whiskey szeszesitalokat is forgalmazó amerikai Constellation Brands italcég már 2017 októberében részesedést vásárolt a kanadai Canopy Growth kannabisz-termelő cégben. Az idén augusztusban pedig további négy milliárd dollárt (3,5 milliárd euró) invesztáltak a vállalatba és ezzel 38 százalékra növelték a részesedésüket.

Elkezdtek bevásárolni az alkoholforgalmazók

A Constellation gigaberuházása mellett a világ ötödik legnagyobb söripari vállalata, a Molson Coors is szemet vetett a kanadai kannabiszüzletre és ottani leányvállalatával, a Molson Coors Canada cége révén közös vállalatot alapított a Hydropothecary kanadai marihuána termelővel.

Médiaértesülések szerint hasonló lépésre készül a Diageo, az egyebek között a Johnnie Walker whisky és a Smirnoff vodka márkák amerikai forgalmazója is.

Az amerikai italforgalmazó cégek alkoholmentes, de kannabisz-tartalmú italok terjesztését tervezik Kanadában, ahol marihuánát a jövő hónap közepétől lehet legálisan élvezeti cikként fogyasztani, kannabisztartalmú italokat pedig 2019-től lehet forgalmazni.

Nem szeretik a fiatalok a sört

Az amerikai söripari vállalatok kénytelenek alternatív üzleti lehetőségek után nézni, hiszen a fiatal generáció tapasztalataik szerint nem igazán rajong a sörökért, hanem sokkal inkább bort, vagy szeszesitalokat fogyaszt. A sörüzlet igazából csak a kézműves söröket forgalmazó mikrosörfőzdéknek megy jól Észak-Amerikában, ezért aztán ezek is magukra vonták a nagy söripari konszernek felvásárlási érdeklődését.

Az Euromonitor piackutató cég évi 7,5 milliárd dollárra becsüli a kanadai marihuána piac forgalmát. Az Egyesült Államokban pedig az idén 11 milliárd dollár körül lehet a forgalom. Az Arcview piackutató cég kalkulációi szerint 2021-re a forgalom 24 milliárd dollárra emelkedik, az ágazat pedig 400 ezer alkalmazott foglalkoztatásával négymilliárd dollár adóbevételt termel majd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló A spórolás minőségi eszközökkel is megoldható
Márkázott tartalom | 2025. január 6. 19:06
A vállalkozások számára sok esetben problémát jelentenek a munkavégzéshez szükséges gépekkel, berendezésekkel kapcsolatos kiadások. A legjobban úgy lehet gazdálkodni, ha jó minőségű, megbízható eszközöket szereznek be. Hiszen ezek hosszabb időn keresztül használhatóak problémamentesen, és a javítás költségei miatt sem kell aggódni.
Vásárló Az Apple kénytelen meghajolni, már a legújabb iPhone-t is olcsóbban adja a legdurvább versenyben
Buksza blog | 2025. január 6. 12:53
Az Apple kénytelen diszkonttal árulni az okostelefonjait Kínában, hogy lépést tartson a helyi gyártókkal. Köztük mindenekelőtt az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező Huaweijel.
Vásárló Nagyot kaszált a Lidl a Tesco pályáján
Buksza blog | 2025. január 6. 10:01
Az Egyesült Királyság kiskereskedelmi piacán számos kőkemény játékos focizik. Köztük a Tesco, amelynek ez a hazai pályája. Ám a Lidlt ez sem akadályozta meg abban, hogy szép karácsonya legyen.
Vásárló Szerencsétlen gazdagok: beütött a rolexes probléma
Buksza blog | 2025. január 3. 10:39
Teszteli a luxuscikkek legendás érzéketlenségét az áremelkedésekkel szemben a Rolex azzal, hogy jelentősen emeli aranyóráinak árát. Az arany drágulásából fakadó költségnövekedést áthárítja vevőire.
Vásárló Hogyan állítsuk össze az újszülött gardróbját?
Márkázott tartalom | 2025. január 3. 10:14
Egy újszülött érkezése minden család számára különleges esemény, és természetes, hogy a leendő szülők szeretnének mindent tökéletesen előkészíteni. Az aprócska ruhák kiválasztása egyszerre szórakoztató és felelősségteljes feladat, hiszen nemcsak a cuki darabok csábítanak, hanem fontos szempontok is vezérlik a döntést. 
Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló A nyelvtudás jelentősége a pénzügyi szektorban
Márkázott tartalom | 2025. január 2. 10:04
A globalizáció és a nemzetközi piacok összekapcsolása révén a pénzügyi szektorban dolgozók számára elengedhetetlen a magas szintű nyelvtudás. Az idegen nyelvek ismerete nemcsak a hatékony kommunikációt segíti elő, hanem új üzleti lehetőségekhez és karrierhez is vezethet. 
Vásárló Mivel tehetjük tartósabbá a mobiltelefonunkat?
Márkázott tartalom | 2025. január 1. 18:33
Egy okostelefon nem két fillérbe kerül, éppen ezért jól meggondoljuk, milyet válasszunk. Általában alapos kutakodás, kérdezősködés előzi meg a vásárlást, és ha megvan a kiszemelt modell, akkor nagyon vigyázni akarunk rá, hogy évekig szolgáljon bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG