1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Teljes mértékben gyanútlanul vágtunk neki: ha valamitől aggódtunk, az legfeljebb az volt, hogy biztosan ugyanolyan lesz minden termék. A végén aztán mégis egy alapos gyomrossal álltunk fel az asztaltól a Nagy Mogyorókrém-teszt után: megszületett a megdönthetetlen negatív rekord
Teljes mértékben gyanútlanul vágtunk neki: ha valamitől aggódtunk, az legfeljebb az volt, hogy biztosan ugyanolyan lesz minden termék. A végén aztán mégis egy alapos gyomrossal álltunk fel az asztaltól a Nagy Mogyorókrém-teszt után

Nyolcféle mogyorós- és kakaós kenhető krémet hasonlítottunk össze. Hiába azonban a Kosaras-múlt és a tesztelő-gyakorlat: ennyire rossz élményekre nem számítottunk. A Nutella és a Milky Way farvizén evező édességek között szép számmal akadnak emberpróbáló versenyzők, nem csoda, hogy a teszt során megszületett az eddigi legalacsonyabb pontszám, a megdönthetetlen negatív rekord.

A vizsgált krémek külsőleg két csoportba tartoznak: van a szimpla barna, meg a csíkos. Míg előbbiek a Nutella által uralt piac tortájából szeretnének egy szeletet, utóbbiak a Milky Way krémet másolják – legalábbis emlékezetünk szerint. Milky Wayt ugyanis egyszerűen sehol sem kaptunk: vagy ideiglenes készlethiányról van szó, vagy a termék úgy szűnt meg, hogy senki se vette észre.

Felkarikázott bagettekre került a mogyorókrém, és bár van aki rendszerint vajat is tesz alá, a teszt során úgy jártunk el, mint a gyerekek: vaj nélkül, centi vastagon kentük a krémet.


Először a Tesco Gazdaságos sorozat kakaós kenhető krémjét próbáltuk ki. Bár kinézetre a nutella-klónok közé tartozik, mivel nincsenek benne csíkok, nincs benne mogyoró sem. Érzésre olyan, mintha olcsó kakaóval kikevert margarint ennénk, az édességen kívül más élményt nem igazán okoz, bár volt, aki kellemetlen mellékízt fedezett fel. Nyomokban mogyorót is tartalmazhat, az összélmény nem túl jó. 5 százaléknyi kakaó felhasználásával készült, 10-ből átlagosan 2,4 pontot kapott a tesztelőktől, ami az 5. helyre volt elég. Ekkor még nem gyanakodtunk.

Éberségünket tovább altatta a Plusban beszerzett Choco olé krém, mely mindössze 2,5 százalékos mogyoró- és 3 százalékos kakaótartalma ellenére meglepően finom volt. Csíkos kiszerelésben érkezik, annyiban szokatlan, hogy barna-fehér helyett sötétbarna-világosbarna mintával. Egy páran ugyan túl édesnek titulálták, többeknek viszont pont jó az édességi fok. Illata is kellemesen mogyorós. Jó pontszámokat kapott, 7,8-as átlaggal a második helyre került.


Sajnos elég nagy piros-fehér-zöld alapú Made in Hungary felirat virít a Miss Nuss classicon, ami bár 1 kilogrammos (!), mégis mindössze 499 forintba került a Corában. Itt már gyanakodtunk. A vödrös kiszerelést nehéz volt kibontani, amikor sikerült kinyitni, azonnal ki is borítottuk. Ekkor szisszentünk fel először: nagy mennyiségű átlátszó, vízszerű, halványbarnás folyadék toccsant a földön, melyből a dobozban is maradt bőséggel, egyfajta sötétbarna üledék tetején. Valami kicsapódott, valami besűrűsödött, nem tudjuk pontosan mi történt, de elég büdös volt. A masszát felkevertük, a vaktesztelőknek nem szóltunk a gyanús körülményekről. A kóstolók azonnal észrevették, hogy valami nincs rendben: életveszélyes, szemcsés szar, gyereknek semmiképp – csak néhány a jelzők közül. Egy biztos: a mogyorókrém-tesztnél elmaradhatatlan ürülék-analógia ezesetben teljes mértékben helyénvaló. Rossz az íze és utóíze, valamiféle szemcsésedés miatt kaparja a torkot, és büdös is. A Kosaras ezúttal nagyon mélyre szállt: még soha egyetlen termék sem kapott kizárólag nullás értékelést (mivel az egyes is ehetetlennek minősül). A Miss Nuss azonban elérte az alulmúlhatatlant: kereken 0,0-s átlagpontszámot ért el a vakteszten, így örökös utolsó lett. Mogyorótartalma 2 százalékos, a kakaótartalomról nincs információ.

A Tesco Duo a pizsamás áruház kétszínű versenyzője. Az állagát telibe találták: kiválóan kenhető, példát vehet róla az összes gyártó. Az ízéről viszont inkább ne. A kakaós (barna) rész még átmenne a rostán, a fehér résszel viszont mindent elrontottak: tömény, vaj-jellegű, és túl édes. Nehéz és zsíros, ráadásul áporodott tejporra emlékeztet. Ez általában hibája volt a csíkos termékeknek, nagy kár, hogy nem tudtuk igazolni vagy cáfolni a jelenséget a Milky Way-jel. Átlagosan 3,8 pontot kapott a 10-ből, így a 4. helyre került, közvetlenül a másik tescos termék elé. Kakaótartalma 4,5%.

Ötödikként az eredeti, Ferrrero által gyártott Nutellát tálaltuk fel a tesztelőknek. Az illat összetéveszthetetlenné tette a mogyorókrémet: ilyen mogyorós aromája csak a Nutellának van. És csak a Nutella ragad bele ilyen agresszíven az ember szájába. Az állaga sajátosan nyúlós-ragadós, a színe viszont a legjobb, és ráadásul szép fényes, ahogy egy tesztelő felhívta a figyelmet. Mogyorótartalma 13 százalék, kakaótartalma 7,4 százalék, íze ennek megfelelően tartalmas, jellegzetes, mogyorós. 9,4 pontos végeredményével toronymagasan verte a mezőnyt.


Nusco Twist sajnos nem egy Tesco-szóvicc; a mogyoróskrémet a Corában szereztük be. Megküzdöttünk a kibontásával: a szokásos fóliarétegen kívül valami vastag műanyag is megbújt a kupak alatt, amit nem volt könnyű áttörni/eltávolítani. A kétszínű mogyoróskrém csak 1 százaléknyi mogyorót tartalmaz, ez sajnos érződik is rajta. Nem jó a szaga, ismét az állott tejporízzel kísért a fehér réteg. Savanyú, szemcsés, bár „annyira nem gyilkos, mint a 3-as” – írta egy tesztelő. Mellékízét egy másik alany mosószeresnek ítélte: ilyen lehet a csokis Sunlicht. A Hollandiában gyártott Nusco mindössze 1,4 pontot szerzett átlagosan az elérhető 10-ből, az ismert okok miatt azonban még az is elég volt az utolsó előtti helyhez.

Pâte á Tartiner aux Noisettes – az Auchannak készült francia mogyorókrém az egyszínű barna mezőnyt erősíti. Gyakorlatilag szagtalan, ami jó hírnek számít a mezőnyben. Tömény, kakaós, többen pudinghoz hasonlították. Meglehetősen jellegtelen; „tejjel meg bírnám enni” – foglalt állást az egyik tesztelő. Átlagpontszáma kereken 4 lett, 2 százalék mogyoró és 6 százalék kakaó van benne. Ez elég volt a dobogóhoz.

A legbüdösebb versenyző csíkos, és a Spar saját márkás terméke. Megdöbbentően magas a mogyoró- és kakaótartalma: 13, illetve 8 százalékos értékkel még a Nutella sem büszkélkedhet. Ennek ellenére a szokásos megsavanyodott tejpor-ízt hozza, egyesek vaníliát is véltek felfedezni. Kedvünket még az üveg megtöltése során képződött csokoládé-mellbimbók sem virágozták fel, 2,4-es átlagpontszámával holtversenyben ötödik helyezett lett.

Összességében elmondható: még egyetlen teszten sem találkoztunk ennyi rosszízű termékkel. Nem tudjuk, hogy a mogyorós- és kakaós krémek elkészítése milyen speciális alapanyagokat, technológiát vagy szaktudást igényel, de az biztos, hogy a gyártóknak korántsem sikerült legyőzni az összes felmerülő akadályt. A termékekről sokat elmond egyik tesztelőnk sommás véleménye: "A bagett legalább finom volt."

A végeredmény (5-ös osztályzat alatt már igencsak rossznak számít az érték):

1. Nutella 9,4 pont
2. Choco olé 7,8
3. Pâte á Tartiner 4
4. Tesco Duo 3,8
5. Tesco Value 2,4
5. Spar 2,4
7. Nusco Twist 1,4
8. Miss Nuss 0

Csak a Szűzzel volt baj a Paradicsomban: Nagy Leves-teszt
E-jeles elemek: félelmet kelt e rengeteg
Szex, pénz, zsarolás, terror - csokiba mártva

Tovább a Kosaras naplójához >>

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG