3p

Az értékesítés a közvéleménnyel ellentétben nem arról szól, hogy mindenáron rábeszéljük a vásárlóra az eladni kívánt terméket, inkább a kínálkozó lehetőséget kell megragadni, ha van befogadóképesség a másik félben. Nem iskolai végzettségtől, hanem a személyes kompetenciától függ, hogy kiből lesz jó értékesítő. Lássunk néhány lehetséges területet, ahol kipróbálhatjuk magunkat! 

Eladás magánszemélyeknek

Fontos megemlíteni, hogy az értékesítés végfelhasználójának szempontjából két csoportot tudunk megkülönböztetni. Az első esetben magánszemélyeknek ajánljuk a terméket vagy szolgáltatást, másik lehetőség, ha vállalkozásoknak tesszük ugyanezt. A kaposvarallas.hu oldalon jobbára az első lehetőséggel találkozik az, aki értékesítői munkát szeretne magának.  

A Kaposvárállás oldalon több bolt is hirdeti magát, várja a becsatlakozni kívánó új eladókat. Kütyübolondoknak nagyon jó választás egy mobil szaküzlet, ahol telefonokon kívül kiegészítőket is árusítanak. Fontos, hogy a jelölt képben legyen a mobilok technikai adataival, tudjon ajánlani a vásárlónak terméket. Alapszinten ismernie kell a Microsoft Office irodai programot, illetve a social media felületeket, mert előfordulhat, hogy oda is fel kell tennie egy-két posztot. 

Nőknek, illetve a divatot kedvelőknek a ruhaszalon egy álomhely lehet! Az előző üzlettípushoz hasonlóan itt is az első és legfontosabb a vevők kiszolgálása, tájékoztatása, valamint az időpontok egyeztetése az esetleges egyedi megrendelőkkel, illetve a konzultáció a varrodával. El kell látnia az adminisztratív feladatokat, és feladata lesz a számlázás, valamint a kapcsolattartás a beszállítói partnerekkel.

Eladás vállalkozásoknak

A másik nagy kör a szolgáltatás vagy termék végfelhasználói szerint a vállalkozásoknak történő eladások. Nagyon gyakori a speciális alkatrész értékesítés. A feladat a következő lehet: a partnerek részéről érkező igényeket kezeli, feldolgozza az értékesítő, és ezek alapján elkészíti az árajánlatokat. A megrendeléseket, vásárlásokat rögzíti, ahol pedig van rá lehetőség, ott a partnereket személyesen is kiszolgálja, illetve ért egy kicsit pénztárkezeléshez is. 

Egy másik esetben, például az üzletkötő esetében, felkutatja az új ügyfeleket, felméri az igényeket, promotálja a termékét, kezeli a vevői igényeket. A régi ügyfelekkel is ő tartja a kapcsolatot, valamint feladata lesz begyűjteni a szerződéskötéshez a kívánt adatokat. 

Kettő az egyben

Természetesen vannak cégek, akik kiszolgálnak magánszemélyeket is és vállalatokat is. Mivel ez eltérő munka, ezért általában külön értékesítő foglalkozik egyikkel és másikkal is. 

Az eddig felsorolt munkák közös tulajdonsága, hogy mindegyik esetben gyorsan rá kell hangolódni az ügyfél igényeire, érteni kell az adminisztrációhoz és a számlázáshoz,illetve  pénztárgép-kezeléshez is valamennyire, ezért agilis, magabiztos, önálló munkavégzésre alkalmas személyeknek ajánlatos ezeket a munkákat választani.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG