4p

Az ügyfelek szabadságot és rugalmasságot szeretnének élvezni a termékekért való fizetés módjának megválasztásában. 79%-uk az érintés nélküli fizetést részesíti előnyben, és a digitális pénztárcás fizetés gyorsan felváltja a készpénzt.

A globális fizetésfeldolgozási piac mérete erre reagál - a 2021-es 90,88 milliárd dollárról 2028-ra közel 250 milliárd dollárra nő az online bankkártyás fizetés-nek köszönhetően.
Ön, a kiskereskedő számára itt jönnek a képbe a kereskedői szolgáltatások. Így biztosíthatja vásárlóinak a fizetésekkel kapcsolatos szabadságot és rugalmasságot. Ez az útmutató ismerteti, mit kell tudnia a kereskedői szolgáltatásokról, és milyen kritériumokat kell szem előtt tartania a szolgáltató kiválasztásakor.

Mik azok a kereskedői szolgáltatások?

A kereskedői szolgáltatások olyan eszközöket és rendszereket jelölnek, amelyek lehetővé teszik, hogy kiskereskedőként biztonságosan feldolgozhassa az elektronikus fizetéseket.

Ezek a fizetések lehetnek hitelkártyák, betéti kártyák, érintés nélküli fizetések, mobilfizetések (például Apple Pay) és ajándékkártyák.

A kereskedői szolgáltatások nélkülözhetetlenek mind a tégla-, mind a kiskereskedelmi vállalkozások számára.

Egy 2020-as tanulmány szerint az összes fizetésnek csak 19%-a történt készpénzzel, szemben az egy évvel korábbi 26%-kal.

Egy másik jelentés szerint, ha a vállalkozások elkezdik elfogadni a digitális fizetéseket, átlagosan 17%-kal növelik a bevételeiket. 

Hogyan működnek a kereskedői szolgáltatások 

A kereskedői szolgáltató közvetítőként működik az Ön vállalkozása, az ügyfele és a bank között. Egy biztonságos (és meglehetősen összetett) folyamaton keresztül zökkenőmentesen megkönnyíti a tranzakciót a back endben.

  •  Az ügyfél bemutatja a fizetési módot, például a kártyát lehúzza vagy megérinti az értékesítési ponton a pos terminal, vagy online adja meg a fizetési adatokat.
  •  A kereskedői szolgáltató elküldi a fizetési adatokat a bankjának.
  •  Az Ön bankja elküldi a tranzakciót a kereskedői szolgáltatójának és a kártyatársaságnak, például a Visa, Mastercard vagy American Express kártyatársaságnak.
  •  A kártyatársaság elküldi a tranzakciót az ügyfél bankjának, és jóváhagyást kér.
  •  Az ügyfél bankja vagy jóváhagyja a tranzakciót és elküldi a jóváhagyási kódot a kártyatársaságnak, vagy elutasítja a tranzakciót.
  •  A kártyatársaság elküldi a jóváhagyási kódot az Ön bankjának.
  •  Az Ön bankja elküldi a jóváhagyási kódot a fizetési terminálnak.
  •  Az Ön fizetési terminálja megerősíti a tranzakciókat és kinyomtatja a nyugtát.
  •  Az ügyfél kártyáját vagy bankszámláját a nyugtán szereplő összeggel megterhelik.

Mindez zökkenőmentesen és mindössze néhány pillanat alatt történik.

Mit érdemes tudni az online bankkártyás fizetésről?

Egy kereskedőnek mindig rugalmasnak kell lennie, főként, ha az interneten keresztül, webáruházban szeretne valamit eladni. Érdemes tehát online bankkártyás fizetési lehetőségről gondoskodni, amit a webhelyhez hozzáadva máris aktiválni lehet. Ezzel együtt értékesíthet a közösségi médián keresztül, fogadhat e-mailben fizetéseket, de akár chaten keresztül is megteheti mindezt. Indítson el saját online áruházat, hiszen így kényelmesen, otthonról valósíthatja meg kereskedői álmát.

A rendszerek keresztül lehetősége adódik kifizetési kérelmet küldeni, egy egyszeri, személyre szabott fizetési hivatkozáson keresztül, amit elküldhet e-mailben, SMS-ben, de akár egy alkalmazáson keresztül is. A linken keresztül az ügyfél egy biztonságos oldalra kap meghívást, ahol pillanatok alatt befejezheti a fizetést. 

Másik megoldás a QR-kódos fizetés, ez azonban csak személyes átvétel esetén lehetséges opció. Itt az ügyfélnek a mobiljával kell beolvasnia a kódot, amit a fiókon keresztül vagy pedig az POS-eszközön generálhat. Ez egy plusz lehetőség, amely vonzó lehet a vásárlók számára. 

Mi a helyzet a PayButton és PayLink megoldásokkal?

Innovatív technológiában gondolkodik? Generáljon újrafelhasználható PayButton-okat vagy PayLink-eket, majd a linkeket dobja át e-mailben vagy SMS-ben, esetleg ossza meg a közösségi oldalakon keresztül, TikTok vagy Youtube videókban. Ez az egyik legjobb lehetőség arra, hogy új ügyfeleket érjen el, így érdemes kihasználnia ezt az előnyt a blogján vagy a weboldalán. Nem kell mást tennie, mint beágyazni a gomb kódját, majd elhelyezni a szolgáltatás vagy a termék eladására szolgáló honlapon.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG