4p

Az ügyfelek szabadságot és rugalmasságot szeretnének élvezni a termékekért való fizetés módjának megválasztásában. 79%-uk az érintés nélküli fizetést részesíti előnyben, és a digitális pénztárcás fizetés gyorsan felváltja a készpénzt.

A globális fizetésfeldolgozási piac mérete erre reagál - a 2021-es 90,88 milliárd dollárról 2028-ra közel 250 milliárd dollárra nő az online bankkártyás fizetés-nek köszönhetően.
Ön, a kiskereskedő számára itt jönnek a képbe a kereskedői szolgáltatások. Így biztosíthatja vásárlóinak a fizetésekkel kapcsolatos szabadságot és rugalmasságot. Ez az útmutató ismerteti, mit kell tudnia a kereskedői szolgáltatásokról, és milyen kritériumokat kell szem előtt tartania a szolgáltató kiválasztásakor.

Mik azok a kereskedői szolgáltatások?

A kereskedői szolgáltatások olyan eszközöket és rendszereket jelölnek, amelyek lehetővé teszik, hogy kiskereskedőként biztonságosan feldolgozhassa az elektronikus fizetéseket.

Ezek a fizetések lehetnek hitelkártyák, betéti kártyák, érintés nélküli fizetések, mobilfizetések (például Apple Pay) és ajándékkártyák.

A kereskedői szolgáltatások nélkülözhetetlenek mind a tégla-, mind a kiskereskedelmi vállalkozások számára.

Egy 2020-as tanulmány szerint az összes fizetésnek csak 19%-a történt készpénzzel, szemben az egy évvel korábbi 26%-kal.

Egy másik jelentés szerint, ha a vállalkozások elkezdik elfogadni a digitális fizetéseket, átlagosan 17%-kal növelik a bevételeiket. 

Hogyan működnek a kereskedői szolgáltatások 

A kereskedői szolgáltató közvetítőként működik az Ön vállalkozása, az ügyfele és a bank között. Egy biztonságos (és meglehetősen összetett) folyamaton keresztül zökkenőmentesen megkönnyíti a tranzakciót a back endben.

  •  Az ügyfél bemutatja a fizetési módot, például a kártyát lehúzza vagy megérinti az értékesítési ponton a pos terminal, vagy online adja meg a fizetési adatokat.
  •  A kereskedői szolgáltató elküldi a fizetési adatokat a bankjának.
  •  Az Ön bankja elküldi a tranzakciót a kereskedői szolgáltatójának és a kártyatársaságnak, például a Visa, Mastercard vagy American Express kártyatársaságnak.
  •  A kártyatársaság elküldi a tranzakciót az ügyfél bankjának, és jóváhagyást kér.
  •  Az ügyfél bankja vagy jóváhagyja a tranzakciót és elküldi a jóváhagyási kódot a kártyatársaságnak, vagy elutasítja a tranzakciót.
  •  A kártyatársaság elküldi a jóváhagyási kódot az Ön bankjának.
  •  Az Ön bankja elküldi a jóváhagyási kódot a fizetési terminálnak.
  •  Az Ön fizetési terminálja megerősíti a tranzakciókat és kinyomtatja a nyugtát.
  •  Az ügyfél kártyáját vagy bankszámláját a nyugtán szereplő összeggel megterhelik.

Mindez zökkenőmentesen és mindössze néhány pillanat alatt történik.

Mit érdemes tudni az online bankkártyás fizetésről?

Egy kereskedőnek mindig rugalmasnak kell lennie, főként, ha az interneten keresztül, webáruházban szeretne valamit eladni. Érdemes tehát online bankkártyás fizetési lehetőségről gondoskodni, amit a webhelyhez hozzáadva máris aktiválni lehet. Ezzel együtt értékesíthet a közösségi médián keresztül, fogadhat e-mailben fizetéseket, de akár chaten keresztül is megteheti mindezt. Indítson el saját online áruházat, hiszen így kényelmesen, otthonról valósíthatja meg kereskedői álmát.

A rendszerek keresztül lehetősége adódik kifizetési kérelmet küldeni, egy egyszeri, személyre szabott fizetési hivatkozáson keresztül, amit elküldhet e-mailben, SMS-ben, de akár egy alkalmazáson keresztül is. A linken keresztül az ügyfél egy biztonságos oldalra kap meghívást, ahol pillanatok alatt befejezheti a fizetést. 

Másik megoldás a QR-kódos fizetés, ez azonban csak személyes átvétel esetén lehetséges opció. Itt az ügyfélnek a mobiljával kell beolvasnia a kódot, amit a fiókon keresztül vagy pedig az POS-eszközön generálhat. Ez egy plusz lehetőség, amely vonzó lehet a vásárlók számára. 

Mi a helyzet a PayButton és PayLink megoldásokkal?

Innovatív technológiában gondolkodik? Generáljon újrafelhasználható PayButton-okat vagy PayLink-eket, majd a linkeket dobja át e-mailben vagy SMS-ben, esetleg ossza meg a közösségi oldalakon keresztül, TikTok vagy Youtube videókban. Ez az egyik legjobb lehetőség arra, hogy új ügyfeleket érjen el, így érdemes kihasználnia ezt az előnyt a blogján vagy a weboldalán. Nem kell mást tennie, mint beágyazni a gomb kódját, majd elhelyezni a szolgáltatás vagy a termék eladására szolgáló honlapon.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG