4p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ügyfelek szabadságot és rugalmasságot szeretnének élvezni a termékekért való fizetés módjának megválasztásában. 79%-uk az érintés nélküli fizetést részesíti előnyben, és a digitális pénztárcás fizetés gyorsan felváltja a készpénzt.

A globális fizetésfeldolgozási piac mérete erre reagál - a 2021-es 90,88 milliárd dollárról 2028-ra közel 250 milliárd dollárra nő az online bankkártyás fizetés-nek köszönhetően.
Ön, a kiskereskedő számára itt jönnek a képbe a kereskedői szolgáltatások. Így biztosíthatja vásárlóinak a fizetésekkel kapcsolatos szabadságot és rugalmasságot. Ez az útmutató ismerteti, mit kell tudnia a kereskedői szolgáltatásokról, és milyen kritériumokat kell szem előtt tartania a szolgáltató kiválasztásakor.

Mik azok a kereskedői szolgáltatások?

A kereskedői szolgáltatások olyan eszközöket és rendszereket jelölnek, amelyek lehetővé teszik, hogy kiskereskedőként biztonságosan feldolgozhassa az elektronikus fizetéseket.

Ezek a fizetések lehetnek hitelkártyák, betéti kártyák, érintés nélküli fizetések, mobilfizetések (például Apple Pay) és ajándékkártyák.

A kereskedői szolgáltatások nélkülözhetetlenek mind a tégla-, mind a kiskereskedelmi vállalkozások számára.

Egy 2020-as tanulmány szerint az összes fizetésnek csak 19%-a történt készpénzzel, szemben az egy évvel korábbi 26%-kal.

Egy másik jelentés szerint, ha a vállalkozások elkezdik elfogadni a digitális fizetéseket, átlagosan 17%-kal növelik a bevételeiket. 

Hogyan működnek a kereskedői szolgáltatások 

A kereskedői szolgáltató közvetítőként működik az Ön vállalkozása, az ügyfele és a bank között. Egy biztonságos (és meglehetősen összetett) folyamaton keresztül zökkenőmentesen megkönnyíti a tranzakciót a back endben.

  •  Az ügyfél bemutatja a fizetési módot, például a kártyát lehúzza vagy megérinti az értékesítési ponton a pos terminal, vagy online adja meg a fizetési adatokat.
  •  A kereskedői szolgáltató elküldi a fizetési adatokat a bankjának.
  •  Az Ön bankja elküldi a tranzakciót a kereskedői szolgáltatójának és a kártyatársaságnak, például a Visa, Mastercard vagy American Express kártyatársaságnak.
  •  A kártyatársaság elküldi a tranzakciót az ügyfél bankjának, és jóváhagyást kér.
  •  Az ügyfél bankja vagy jóváhagyja a tranzakciót és elküldi a jóváhagyási kódot a kártyatársaságnak, vagy elutasítja a tranzakciót.
  •  A kártyatársaság elküldi a jóváhagyási kódot az Ön bankjának.
  •  Az Ön bankja elküldi a jóváhagyási kódot a fizetési terminálnak.
  •  Az Ön fizetési terminálja megerősíti a tranzakciókat és kinyomtatja a nyugtát.
  •  Az ügyfél kártyáját vagy bankszámláját a nyugtán szereplő összeggel megterhelik.

Mindez zökkenőmentesen és mindössze néhány pillanat alatt történik.

Mit érdemes tudni az online bankkártyás fizetésről?

Egy kereskedőnek mindig rugalmasnak kell lennie, főként, ha az interneten keresztül, webáruházban szeretne valamit eladni. Érdemes tehát online bankkártyás fizetési lehetőségről gondoskodni, amit a webhelyhez hozzáadva máris aktiválni lehet. Ezzel együtt értékesíthet a közösségi médián keresztül, fogadhat e-mailben fizetéseket, de akár chaten keresztül is megteheti mindezt. Indítson el saját online áruházat, hiszen így kényelmesen, otthonról valósíthatja meg kereskedői álmát.

A rendszerek keresztül lehetősége adódik kifizetési kérelmet küldeni, egy egyszeri, személyre szabott fizetési hivatkozáson keresztül, amit elküldhet e-mailben, SMS-ben, de akár egy alkalmazáson keresztül is. A linken keresztül az ügyfél egy biztonságos oldalra kap meghívást, ahol pillanatok alatt befejezheti a fizetést. 

Másik megoldás a QR-kódos fizetés, ez azonban csak személyes átvétel esetén lehetséges opció. Itt az ügyfélnek a mobiljával kell beolvasnia a kódot, amit a fiókon keresztül vagy pedig az POS-eszközön generálhat. Ez egy plusz lehetőség, amely vonzó lehet a vásárlók számára. 

Mi a helyzet a PayButton és PayLink megoldásokkal?

Innovatív technológiában gondolkodik? Generáljon újrafelhasználható PayButton-okat vagy PayLink-eket, majd a linkeket dobja át e-mailben vagy SMS-ben, esetleg ossza meg a közösségi oldalakon keresztül, TikTok vagy Youtube videókban. Ez az egyik legjobb lehetőség arra, hogy új ügyfeleket érjen el, így érdemes kihasználnia ezt az előnyt a blogján vagy a weboldalán. Nem kell mást tennie, mint beágyazni a gomb kódját, majd elhelyezni a szolgáltatás vagy a termék eladására szolgáló honlapon.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG