2p
Rosszabb lett az elmúlt hónapokhoz képest a kiskereskedelmi adat, elemzők elmondták, mi rontotta le.

 

Az előző hónapokhoz képest lassult, de augusztusban is erős volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése az MTI-nek nyilatkozó szakértők szerint, akik azt is hozzátették, hogy az olcsóbb üzemanyag továbbra is felfelé húzza a mérleget.

Ürmössy Gergely, az Erste Bank elemzője szerint az augusztusi lassulás oka, hogy a nem élelmiszer jellegű termékek, ruházati cikkek, bútorok, elektronikai cikkek eladásai a korábbi hónapokénál gyengébbek voltak. Az elemző pozitívumként említette, hogy az élelmiszer kiskereskedelem 3,7 százalékkal nőtt.

A KSH ma publikált eredményéről itt olvashat részleteket >>>>>

Megszoktuk a boltzárat

Kifejtette, április-májusban a korábbinál gyengébb adatok jöttek a szektorból, de június-júliusra javultak az adatok, a vásárlók alkalmazkodtak a vasárnapi boltzárhoz. Hozzátette ugyanakkor, ha nyitva lennének az üzletek vasárnap, akkor valószínűleg erősebb lenne a növekedés.

Nem hagyjuk otthon az autót

Ürmössy Gergely kiemelte: az üzemanyag kiskereskedelem továbbra is kifejezetten erősen bővül. Úgy vélekedett, érdemes lesz figyelni, hogy szeptember-október-november folyamán hogyan alakul az üzemanyagok forgalma, mivel ekkor épül be a bázisba a tavalyi árcsökkenés.

Az Erste szakértője az év hátralévő részére az eddigivel megegyező, átlagosan 6 százalékos növekedéssel számol a szektorban.

Nem is olyan rossz az adat

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára is jónak tartja az augusztusi adatokat, különösen, hogy a kiskereskedelem minden területén 3 százalék fölött volt a növekedés. A szakember hangsúlyozta, a kiskereskedelmi forgalom bővülését segíti a reáljövedelmek növekedése, de legalább ilyen súlya van az online pénztárgépek piactisztító hatásának is.

A kiskereskedelem jóval nagyobb ütemben bővül, mint a reáljövedelem vagy a gazdaság teljesítménye. Ennek döntő oka az lehet, hogy tavaly augusztus végéig kötöttek be online pénztárgépeket - mondta Vámos György. Hozzátette, a kiskereskedelmi forgalom júniusi-júliusi növekedési üteménél alacsonyabb lett az augusztusi, az online pénztárgépek fehérítő hatása ugyanis "kifut", és szeptembertől e nélkül lehet majd látni az adatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG