Egy kutatás szerint a vásárlásnál a magyar fogyasztók 94 százaléka spórol. Közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel
Valamilyen módon igyekszik spórolni vásárlásnál a magyar fogyasztók 94 százaléka. Közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel. Ez a takarékos vásárlás legelterjedtebb módja hazánkban és 28 európai ország átlagában. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése.
Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között. Kuponokat használ 55 százalékuk. Utána a megoldások sorában a viszonylag olcsóbb nagy kiszerelések választása következik (38), majd a váltás olcsóbb egészségmegőrző és szépségápoló termékekre (37). További sorrend: lakóhelye vagy munkahelye közeli üzletben vásárol; alacsony árakat kínáló üzletben vásárol; kisebb kiszerelési egységet vesz, mert azért egyszerre kevesebbet kell fizetni.
A vizsgált 28 európai országban a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százalékánál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket a görögök, horvátok, írek, litvánok és románok, 95-98 százalékos mutatóval. Legkisebb arányban jellemző ez a dánokra (71 százalék), hollandokra (74),svájciakra (75) és svédekre (77).
Legmagasabb a kiárusítások és promóciók kihasználása hazánk mellett, szintén 77 százalékos említéssel Törökországban. Legkevésbé élnek ezekkel a lehetőségekkel a belgák, hollandok, lengyelek és oroszok (44-47 százalék). A cseheknél szembetűnik, hogy a viszonylag kedvező áron kapható nagy kiszereléseket 51 százalékuk részesíti előnyben. Arányuk a horvátoknál és lengyeleknél is magas, egyaránt 45 százalék. Ugyanakkor az európai átlag csak 35 százalék - áll a Nielsen közleményében.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult.
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.