2p

Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és
italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.

A Carrefour, Európa egyik legnagyobb áruházlánca és a PepsiCo dűlőre jutottak abban a vitájukban, amelynek nyomán az amerikai ital- és snackgyártó termékei három hónapra lekerültek az francia áruházlánc polcairól. A konfliktus nem egyedik és rávilágít a boltosok és a termékgyártók viszonyának változására.

Messzire mutat a Carrefour és a Pepsi vitája
Messzire mutat a Carrefour és a Pepsi vitája
Fotó: Carrefour

A PepsiCo termékei, köztük a Doritos chips a Carrefour franciaországi áruházaiban kerülnek vissza az eladóterekbe azt követően, hogy a kiskereskedő január elején raktáraiba száműzte ezeket. Egyelőre kérdéses, hogy az áruházlánc belga, olasz, spanyol és lengyel érdekeltségénél milyen lépéseket tesznek az ügyben. A vita azért bontakozott ki, hogy az amerikai élelmiszergyártó milyen feltételekkel hirdessen a francia partner áruházaiban és online felületein. Az ESM Magazin kiskereskedelmi portál cikke azt írja, hogy szakértők szerint ez rávilágít arra, mennyire új, kölcsönösen függő helyzetbe kerültek a felek azzal, hogy a gyártók egyszerre beszállítói a kiskereskedőknek és megrendelői a hirdetési piacon.

A PepsiCo sietett bejelenteni, hogy újra kaphatók az árui a Carrefournál, az áruházlánc vezérigazgatója az X-en posztolt egy fotót, amelyen a polcokra visszakerült üdítők előtt látható. Ez jelzi, hogy mindkét félnek nagyon fontos, profitba vágó kérdés volt vitájuk rendezése. A hasonló konfliktusok nem ritkák Európában, ahol – szemben az Egyesült Államokkal – még viszonylagos újdonság ez a fajta róka fogta csuka, csuka fogta róka viszony a felek között. A német Edeka a Kellogg"s-szal kerül árvitába ezért az utóbbi tavaly június óta nem szállítja termékeik az áruházlánc boltjaiba. Az Eduke másfél évig a Mars termékeinek gyártójával volt hasonló fasírtban. A belga Colroy ugyanezzel a céggel akasztott bajszot. A tét nagyságát mutatja, hogy míg a kiskereskedők átlagos profitrátája az áruházaikban eladott termékeken 5 százalék, a hirdetéseken 40 és 80 százalék közötti marzsot érnek el. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG