A Carrefour, Európa egyik legnagyobb áruházlánca és a PepsiCo dűlőre jutottak abban a vitájukban, amelynek nyomán az amerikai ital- és snackgyártó termékei három hónapra lekerültek az francia áruházlánc polcairól. A konfliktus nem egyedik és rávilágít a boltosok és a termékgyártók viszonyának változására.
A PepsiCo termékei, köztük a Doritos chips a Carrefour franciaországi áruházaiban kerülnek vissza az eladóterekbe azt követően, hogy a kiskereskedő január elején raktáraiba száműzte ezeket. Egyelőre kérdéses, hogy az áruházlánc belga, olasz, spanyol és lengyel érdekeltségénél milyen lépéseket tesznek az ügyben. A vita azért bontakozott ki, hogy az amerikai élelmiszergyártó milyen feltételekkel hirdessen a francia partner áruházaiban és online felületein. Az ESM Magazin kiskereskedelmi portál cikke azt írja, hogy szakértők szerint ez rávilágít arra, mennyire új, kölcsönösen függő helyzetbe kerültek a felek azzal, hogy a gyártók egyszerre beszállítói a kiskereskedőknek és megrendelői a hirdetési piacon.
A PepsiCo sietett bejelenteni, hogy újra kaphatók az árui a Carrefournál, az áruházlánc vezérigazgatója az X-en posztolt egy fotót, amelyen a polcokra visszakerült üdítők előtt látható. Ez jelzi, hogy mindkét félnek nagyon fontos, profitba vágó kérdés volt vitájuk rendezése. A hasonló konfliktusok nem ritkák Európában, ahol – szemben az Egyesült Államokkal – még viszonylagos újdonság ez a fajta róka fogta csuka, csuka fogta róka viszony a felek között. A német Edeka a Kellogg"s-szal kerül árvitába ezért az utóbbi tavaly június óta nem szállítja termékeik az áruházlánc boltjaiba. Az Eduke másfél évig a Mars termékeinek gyártójával volt hasonló fasírtban. A belga Colroy ugyanezzel a céggel akasztott bajszot. A tét nagyságát mutatja, hogy míg a kiskereskedők átlagos profitrátája az áruházaikban eladott termékeken 5 százalék, a hirdetéseken 40 és 80 százalék közötti marzsot érnek el.