2p

Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és
italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.

A Carrefour, Európa egyik legnagyobb áruházlánca és a PepsiCo dűlőre jutottak abban a vitájukban, amelynek nyomán az amerikai ital- és snackgyártó termékei három hónapra lekerültek az francia áruházlánc polcairól. A konfliktus nem egyedik és rávilágít a boltosok és a termékgyártók viszonyának változására.

Messzire mutat a Carrefour és a Pepsi vitája
Messzire mutat a Carrefour és a Pepsi vitája
Fotó: Carrefour

A PepsiCo termékei, köztük a Doritos chips a Carrefour franciaországi áruházaiban kerülnek vissza az eladóterekbe azt követően, hogy a kiskereskedő január elején raktáraiba száműzte ezeket. Egyelőre kérdéses, hogy az áruházlánc belga, olasz, spanyol és lengyel érdekeltségénél milyen lépéseket tesznek az ügyben. A vita azért bontakozott ki, hogy az amerikai élelmiszergyártó milyen feltételekkel hirdessen a francia partner áruházaiban és online felületein. Az ESM Magazin kiskereskedelmi portál cikke azt írja, hogy szakértők szerint ez rávilágít arra, mennyire új, kölcsönösen függő helyzetbe kerültek a felek azzal, hogy a gyártók egyszerre beszállítói a kiskereskedőknek és megrendelői a hirdetési piacon.

A PepsiCo sietett bejelenteni, hogy újra kaphatók az árui a Carrefournál, az áruházlánc vezérigazgatója az X-en posztolt egy fotót, amelyen a polcokra visszakerült üdítők előtt látható. Ez jelzi, hogy mindkét félnek nagyon fontos, profitba vágó kérdés volt vitájuk rendezése. A hasonló konfliktusok nem ritkák Európában, ahol – szemben az Egyesült Államokkal – még viszonylagos újdonság ez a fajta róka fogta csuka, csuka fogta róka viszony a felek között. A német Edeka a Kellogg"s-szal kerül árvitába ezért az utóbbi tavaly június óta nem szállítja termékeik az áruházlánc boltjaiba. Az Eduke másfél évig a Mars termékeinek gyártójával volt hasonló fasírtban. A belga Colroy ugyanezzel a céggel akasztott bajszot. A tét nagyságát mutatja, hogy míg a kiskereskedők átlagos profitrátája az áruházaikban eladott termékeken 5 százalék, a hirdetéseken 40 és 80 százalék közötti marzsot érnek el. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG