Legfeljebb a nagyvárosokról beszélhetett volna a Voda
A Vodafone 2010. december 1. és 2011. június 4. között hirdetéseiben saját mobil adathálózatára vonatkozóan kiemelt üzenetként fogalmazta meg, hogy az a „leggyorsabb” és a „legjobb mobil adathálózat”. A kampányokban megjelent reklámszövegek („Magyarország leggyorsabb mobil adathálózata”, „Nálunk böngészhetsz a leggyorsabban a hazai mobilszolgáltatók közül”) a fogyasztókban azt a benyomást kelthették, hogy a Vodafone (adat) hálózatában érhető el a legnagyobb le- és feltöltési, illetve webböngészési sebesség.
A Vodafone adathálózatának teljesítményére vonatkozó saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki a hálózati szolgáltatások kedvező tulajdonságait, azonban a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet. A mérés alapján legfeljebb a magyarországi nagyvárosokban (Budapesten, Debrecenben, Győrött, Kecskeméten, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron) irányadó helyzetre lehetett volna következtetéseket levonni, azonban a reklámok országszerte minden fogyasztónak szóltak.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás a reklám fő üzenetének megfogalmazásával megtévesztette a fogyasztókat.
A T-Mobile sem feltétlenül a leggyorsabb
A Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában „a leggyorsabb mobil adathálózat” és a „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat” üzeneteket emelte ki, ezzel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe.
Az állítások alapjául szolgáló mérések azonban csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a webböngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a webböngészés körében. Ennek megfelelően a hálózat sebességére általában utaló reklámállítás nem támasztható alá a mérés eredményeivel.
A Vodafone megúszta 50 millióval, a Magyar Telekom duplázott
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozások a fenti magatartásukkal jogszerűtlen összehasonlító reklámokat alkalmaztak és a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Vodafone-t 50 millió forint, a Magyar Telekom-ot 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A bírságösszegek különbségét elsősorban a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke indokolta.