A most kiadott akadémiai dokumentum megállapítja, hogy a legtöbb luxusterméket gyártó már jelen van a kínai nagyvárosokban, tartományi székhelyeken, mi több a növekvő verseny és a fizetőképes kereslet bővülésének hatására egyre többen nyitnak kereskedéseket a kisebb városokban is.
A tanulmány idézi a Mckinsey & Co. jelentését, ami szerint a gazdag kínai vásárlók átlagéletkora alacsonyabb mint más országokban. E szerint a tehetős, luxusra költők 80 százaléka 45 év alatti, míg arányuk az Egyesült Államokban 30, Japánban pedig 19 százalék.
A Hurun Report 2009 szerint a 100 millió jüan (14,6 millió dollár) feletti személyes vagyonnal rendelkezők átlagéletkora Kínában 43 év, a 10 millió jüanos (1,46 millió dollár) vagyonnal rendelkezőké pedig 39. A jelentés azt is megállapítja, hogy az 1980-as években születettek, közülük különösen is a gazdag szülők gyermekei a potenciális vásárlói a luxuscikkeknek.
MTI
A tavalyi év végéig Kínában 9,4 milliárd dollárral bővült a luxustermékek piaca, s öt éven belül - Japánt megelőzve - Kína lesz a legnagyobb ezen a területen is
Hszi Csin-ping kínai elnök kedden az Oroszországgal való kölcsönös befektetések növelésére és a gazdasági együttműködés elmélyítésére szólított fel.


