3p
Az első fél évben nem volt olyan fő mutatója a turizmusnak, amely ne emelkedett volna.

Tovább javult a turizmus teljesítménye Magyarországon az idén, a szállodák minden főbb mutatója emelkedett az első fél évben - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének legfrissebb, a hazai és nemzetközi szállodaipart értékelő jelentéséből.

Szép időszakot zárnak

Az elemzés szerint a szállodák bruttó forgalma 6,7 százalékkal, a bruttó szobaárbevétele 9,0 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, az előbbi 152,832 milliárd forintra, utóbbi 87,691 milliárd forintra.

Az év első felében a szállodai vendégéjszakák száma országosan 5,6 százalékkal, Budapesten 1,5 százalékkal, a fővároson kívüli szállodákban 8,8 százalékkal, a Balatoni régióban 13,7 százalékkal emelkedett. A jelentés kiemeli, hogy a belföldi vendégéjszakák - amelyek részaránya 43,9 százalék - 8,5 százalékkal, a külföldiek - amelyek részaránya 56,1 százalék - 3,4 százalékkal nőttek.

A szállodák átlagos kihasználtsága 50,6 százalékos volt az első fél évben, ami 1,6 százalékponttal meghaladta a bázist, a budapestieké 64,3 százalékos volt (-0,5 százalékpont), a balatoni hotelekben 45,4 százalékos (+2,9 százalékpont) volt az átlagos kihasználtság.

Belföldön utazik a magyar?

A belföldi kereslet növekedése a külföldinek közel a duplája volt, ebben jelentős szerepet játszott a SZÉP-kártya 7,6 százalékkal bővülő felhasználása. Január-júniusban a szállodákban 6,636 milliárd forint volt a SZÉP-kártya forgalom, ez a 29,123 milliárd forintos belföldi szállásdíjbevétel 22,8 százalékát tette ki.

A vidéki szállodák forgalmának növekedése kissé felülmúlta a fővárosiakét január-júniusban: a bruttó forgalom vidéken 7,4 százalékkal 75,9 milliárd forintra, a szobaárbevétel pedig 9,8 százalékkal 38,9 milliárd forintra nőtt. Eközben a fővárosban 6,1 százalékos (76,8 milliárd forint), illetve 8,3 százalékos (48,7 milliárd forint) növekedést mértek.

A balatoni szállodák összes forgalma 6,5 százalékkal, szobaárbevétele 9,6 százalékkal nőtt. A Balaton-régióban az első fél évben a szállodai vendégéjszakákból 66,9 százalék volt a belföldiek, 33,3 százalék a külföldiek részaránya.

Kiemelik, hogy 2016 első felében az országos összes szállodai forgalomnak 49,7 százaléka, a szobaárbevételnek 44,4 százaléka realizálódott a Budapesten kívüli szállodákban.

Innen jönnek a legtöbben

A jelentés szerint a legnagyobb beutazó piacok közül kiemelkedő növekedés volt Csehországból (14,3 százalék) és Romániából (20,7 százalék), valamint Szlovákiából (16,3 százalék). Az ukrán szállodai vendégéjszakák száma 32,8 százalékkal nőtt az orosz-ukrán konfliktus ellenére. Csökkent viszont az Olaszországból (-12,6 százalék), Oroszországból (-10,4 százalék), Franciaországból (-6,3 százalék) és Németországból (-4,3 százalék) érkező vendégek által eltöltött éjszakák száma.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG