4p
Kerti ház, traktor, infraszauna, robotporszívó és elektromos kandalló – többek között ezek az idei ősz slágertermékei a hazai online piacon, a Mall.hu online pláza friss felmérése szerint. A vásárlók ma már olyan, nagyobb eszközöket is webáruházban vesznek, melyekért korábban városszéli lerakatokba kellett elzarándokolni, és feltűnően megnőtt az „okos” eszközök iránti kereslet.

Köröket ver rá a hagyományos kiskereskedelem növekedésére a webáruházak forgalmának bővülése az idén, de a fogyasztók száma mellett az online elérhető termékek kínálata is elképesztő tempóban nő.

A webáruházak már most érzik a karácsonyi szezon húzását, és az e-kereskedelem forgalma az év végéig egészen biztosan meg fogja haladni a tavalyi 427 milliárd forintot. A netes vásárlás terjedésének oka egyszerű: olcsóbb és kényelmesebb, mint a bolti beszerzés. A Mall.hu összegyűjtötte, milyen termékeket keresünk ősszel, a téli időszakra készülve.

Kerti munka: csak kényelmesen

Az ősz beköszöntével jelentősen megnőtt az érdeklődés a kertrendezéshez használt szerszámok iránt, de kiugró növekedést értek el a hagyományos eszközöket kiváltó gépek is. Utóbbira jó példa, hogy gereblye helyett sokan inkább már elektromos lombszívót vesznek, ebből 98 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor.

A tűzifa aprításához nélkülözhetetlen baltából kétszer annyit vásároltak, mint tavaly, de egyre többen ezt a munkát is gépre bízzák: népszerű a rönkhasító gép, melyből itthon másfélszer annyi fogy, mint a hazainál jóval élénkebb cseh online piactéren.

Házhoz jön a kerti ház

A kutatás szerint olyan, kifejezettem komplex és nagyméretű eszközöket is a neten vásárolunk, melyekről korábban nem gondoltuk volna, hogy webáruházból is rendelhetők. Az egyik legkelendőbb cikk a régen sufniként emlegetett, ma már szerszámok, gépek profi tárolására alkalmas kerti ház, melyből idén több mint háromszor annyi fogyott, mint tavaly.

A kisház mellett egyre többen vásárolnak a neten kerti traktort és komplett infraszaunát is. A jelenség oka, hogy egy rendes webáruház mérettől függetlenül minden termékre vállal házhozszállítást, így nem a vásárlónak kell rengeteg idő, pénz és fáradság árán lebonyolítania a termék beszerzését. Azaz kényelmesebb, ha a kerti ház a webshopból egyenesen a kert végébe érkezik.

Őszi nagytakarítás, okosan

Szinte természetes, hogy a legtöbb háztartásban a partvist felváltja a porszívó, de úgy tűnik, a neten egyre inkább a nagyobb tudású modelleket keresik, és idén kifejezetten megnőtt a kereslet a kényelmes megoldások iránt. Rendkívül népszerűek a vezeték nélküli, akkumulátoros padlóporszívók, melyek kis helyen elférnek, és akár vállra akasztva is lehet velük takarítani.

Óriási az érdeklődés a mesterséges intelligenciával, gépi tanulással felvértezett a robotporszívók iránt, melyek a lakás feltérképezése után szinte egyedül végzik el a nagytakarítást. Volumenük a tavalyi évhez képest ugyan csak mérsékelten növekedett, de a vásárlók egyértelműen a drágább, nagyobb tudású, wifin keresztül, okostelefonos applikációval irányítható készülékeket keresik, így a forgalmuk januártól októberig 20 százalékkal bővült. A 100 ezer forint feletti robotporszívókból idén kétszer annyit vásároltak, mint tavaly, és egyre többen keresik a nagy értékű, 1 millió forint körül elérhető robotfelmosókat is.

Időben befűtöttünk: a kályhától a kandallóig

A vásárlók korán elkezdték a készülődést a hideg napokra, és idén már szeptemberben hozzáfogtak a beltéri fűtőeszközök beszerzéséhez. A netről már nemcsak hősugárzókat rendelnek, de olajradiátorokat, sőt nagyobb kandallókat, kályhákat is – ez utóbbi forgalma 32 százalékkal nőtt. Itt is jellemző, hogy a fogyasztók a technológiai újdonságokat keresik: a távirányítós, valódi tűzlobogást imitáló LED-képernyős elektromos kandalló 6 százalékos növekedéssel ugyan, de igazi toptermék, akárcsak a digitális szén-monoxid mérő.

A központi fűtési szezon kezdetével automatikusan megugrott a párásítók forgalma, hiszen a radiátorokkal fűtött helyiségek levegője könnyen kiszárad, és gyakran bőr vagy szem irritációt okoz. A tavalyi időszakhoz képest a volumenben nincs változás, de itt is igaz, hogy a vásárlók idén a drágább, okosabb készülékeket viszik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló A spórolás minőségi eszközökkel is megoldható
Márkázott tartalom | 2025. január 6. 19:06
A vállalkozások számára sok esetben problémát jelentenek a munkavégzéshez szükséges gépekkel, berendezésekkel kapcsolatos kiadások. A legjobban úgy lehet gazdálkodni, ha jó minőségű, megbízható eszközöket szereznek be. Hiszen ezek hosszabb időn keresztül használhatóak problémamentesen, és a javítás költségei miatt sem kell aggódni.
Vásárló Az Apple kénytelen meghajolni, már a legújabb iPhone-t is olcsóbban adja a legdurvább versenyben
Buksza blog | 2025. január 6. 12:53
Az Apple kénytelen diszkonttal árulni az okostelefonjait Kínában, hogy lépést tartson a helyi gyártókkal. Köztük mindenekelőtt az egyik legnagyobb presztízzsel rendelkező Huaweijel.
Vásárló Nagyot kaszált a Lidl a Tesco pályáján
Buksza blog | 2025. január 6. 10:01
Az Egyesült Királyság kiskereskedelmi piacán számos kőkemény játékos focizik. Köztük a Tesco, amelynek ez a hazai pályája. Ám a Lidlt ez sem akadályozta meg abban, hogy szép karácsonya legyen.
Vásárló Szerencsétlen gazdagok: beütött a rolexes probléma
Buksza blog | 2025. január 3. 10:39
Teszteli a luxuscikkek legendás érzéketlenségét az áremelkedésekkel szemben a Rolex azzal, hogy jelentősen emeli aranyóráinak árát. Az arany drágulásából fakadó költségnövekedést áthárítja vevőire.
Vásárló Hogyan állítsuk össze az újszülött gardróbját?
Márkázott tartalom | 2025. január 3. 10:14
Egy újszülött érkezése minden család számára különleges esemény, és természetes, hogy a leendő szülők szeretnének mindent tökéletesen előkészíteni. Az aprócska ruhák kiválasztása egyszerre szórakoztató és felelősségteljes feladat, hiszen nemcsak a cuki darabok csábítanak, hanem fontos szempontok is vezérlik a döntést. 
Vásárló Folytatódhat a csokirémálom
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 15:43
Az elmúlt évek arról szóltak, hogy a kakaóbab-termelő vidékeken kialakult kedvezőtlen időjárás miatt felment az ára a csokoládé nélkülözhetetlen összetevőjének. Most újabb rossz hírek jöttek. 
Vásárló A nyelvtudás jelentősége a pénzügyi szektorban
Márkázott tartalom | 2025. január 2. 10:04
A globalizáció és a nemzetközi piacok összekapcsolása révén a pénzügyi szektorban dolgozók számára elengedhetetlen a magas szintű nyelvtudás. Az idegen nyelvek ismerete nemcsak a hatékony kommunikációt segíti elő, hanem új üzleti lehetőségekhez és karrierhez is vezethet. 
Vásárló Mivel tehetjük tartósabbá a mobiltelefonunkat?
Márkázott tartalom | 2025. január 1. 18:33
Egy okostelefon nem két fillérbe kerül, éppen ezért jól meggondoljuk, milyet válasszunk. Általában alapos kutakodás, kérdezősködés előzi meg a vásárlást, és ha megvan a kiszemelt modell, akkor nagyon vigyázni akarunk rá, hogy évekig szolgáljon bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG