1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Utoljára tavaly júniusban kellett volna képzeletbeli bevásárlásunkért 15 ezer forintnál nagyobb összeget az áruházakban hagynunk
Utoljára tavaly júniusban kellett volna képzeletbeli bevásárlásunkért 15 ezer forintnál nagyobb összeget az áruházakban hagynunk.

Június 8-án végzett felmérésünk során ismét három áruházat jártunk be: az Auchan-, a Cora- és a Tesco-lánc egy-egy hipermarketében azt mértük fel, mennnyiért szerezhetnénk be az általunk összeállított 30 termékből álló tesztkosarat. Az összesítés alapján megállapíthatjuk, hogy Árkosarunk történetében eddig nem tapasztalt mértékben, 5,9 százalékkal több pénzt kellett volna e hónapban májushoz képest a kasszánál hagynunk.

Éves összehasonlításban - mint az alábbi ábra is mutatja - még árcsökkenésről beszélhetünk (-0,9%), ez azonban elsősorban a magas bázissal magyarázható. 2009 júniusában Árkosarunk értéke lokális csúcson tartózkodott és olyan szintet ostromolt sikertelenül, melyet 2008 nyarán sem sikerült átvinnie. Forintértékben kifejezve mindez havi szinten 837 forint növekedést, éves viszonylatban pedig 135 forintos árcsökkenést jelent a teljes kosár tekintetében. Az átlagos kosárérték a három áruházban júniusban 15 007 forintot tett ki.


A Privátbankár Árkosár éves árindexének alakulása az elmúlt 6 hónapban

Múlt havi Árkosarunkat itt olvashatja:
Ismét az Auchan az élen az árversenyben

A legkisebb havi szintű áremelkedést júniusban a madaras láncnál mértük: az Auchannál 4,1 százalékos drágulást tapsztaltunk. A Tescóban 5,8, a Corában pedig 7,7 százalékkal lett volna magasabb a számla végösszege a májusi árkörképhez képest. Éves viszonylatban már vegyes a kép: az Auchanban 5,3 százalékos volt a lemorzsolódás, a Corában szinten maradtak nagyjából az árak, a Tesco viszont átlagosan 2,3 százalékot emelt. (A budaörsi Tescóban ottjártunkkor csirkemellet nem találtunk, így árlistánkban helyettesítő termékként ezúttal a felsőcomb-filé szerepel.)

Az áruházak árversenyében ezútal nem volt változás: a sort továbbra is az Auchan vezeti, majd a Cora és a Tesco következik. Az első és harmadik helyezett közötti árkülönbség júniusban 1 454 forint volt. Ha az egyes termékeket rendre abban az áruházban szereztük volna be, ahol azok a legolcsóbbak voltak, akkor 13 313 forintba (és persze tripla utazgatásba) került volna a kosár. Ennél az Auchan 5,6, a Cora 15,9, a Tesco pedig 16,6 százalékkal volt drágább.


A Privátbankár Árkosár átlagos ellenértéke indulás óta, illetve a féléves mozgóátlag (rózsaszínnel rajzolva)

Az egyes termékeket vizsgálva a legnagyobb áremelkedést egy hónap alatt a közel 50 százalékkal dráguló alma produkálta, de 37 százalékkal kellett többet fizetni a csirkemellért, 29 százalékkal többet pedig a sertésmájasért. A csökkenő oldalt ezúttal leginkább a liszt erősítette (-34%). Utóbbi éves szinten is jól teljesített, a 29 százalékos lemorzsolódást csak a banán 38 és az alma 35 százalékos árcsökkenése múlta felül. Közel ötödével drágult ugyanakkor éves távon a párizsi.

A KSH holnap teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos adatokat. Áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,5% volt, 2009. áprilishoz  viszonyítva az árak 5,7%-kal növekedtek. Részletek>>
Szokásunkhoz híven májusban is kiválasztottunk 3 terméket, hogy megvizsgáljuk, a felkeresett áruházak közül hol a legolcsóbbak. A görögdinnyéért az Auchanban kellett volna a legkevesebb fizetnünk (169 Ft/kg), a Tescóban 189, a Corában 249 forintért mérték kilóját. A legolcsóbb 0,5 literes dobozos sörért 99 forintot kértek: ennyiért az Auchanban a Braumeister, a Tescóban pedig a hangzatos Graf En Cron márkát kínálták. A Cora Spatenje nem csak jobban hangzik, de többet is kellett volna érte fizetni: 129 forintra jött ki egy korsónyi. A sós chipsek árversenyét a Tesco nyerte: saját márkás 90 grammos zacskóját 101 forintért vihettük volna haza. A Cora hasonló tömegű és szintén saját terméke 119 forintba került, az Auchanban a 175 grammos Chio ára 364 forint volt.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG