1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Utoljára tavaly júniusban kellett volna képzeletbeli bevásárlásunkért 15 ezer forintnál nagyobb összeget az áruházakban hagynunk
Utoljára tavaly júniusban kellett volna képzeletbeli bevásárlásunkért 15 ezer forintnál nagyobb összeget az áruházakban hagynunk.

Június 8-án végzett felmérésünk során ismét három áruházat jártunk be: az Auchan-, a Cora- és a Tesco-lánc egy-egy hipermarketében azt mértük fel, mennnyiért szerezhetnénk be az általunk összeállított 30 termékből álló tesztkosarat. Az összesítés alapján megállapíthatjuk, hogy Árkosarunk történetében eddig nem tapasztalt mértékben, 5,9 százalékkal több pénzt kellett volna e hónapban májushoz képest a kasszánál hagynunk.

Éves összehasonlításban - mint az alábbi ábra is mutatja - még árcsökkenésről beszélhetünk (-0,9%), ez azonban elsősorban a magas bázissal magyarázható. 2009 júniusában Árkosarunk értéke lokális csúcson tartózkodott és olyan szintet ostromolt sikertelenül, melyet 2008 nyarán sem sikerült átvinnie. Forintértékben kifejezve mindez havi szinten 837 forint növekedést, éves viszonylatban pedig 135 forintos árcsökkenést jelent a teljes kosár tekintetében. Az átlagos kosárérték a három áruházban júniusban 15 007 forintot tett ki.


A Privátbankár Árkosár éves árindexének alakulása az elmúlt 6 hónapban

Múlt havi Árkosarunkat itt olvashatja:
Ismét az Auchan az élen az árversenyben

A legkisebb havi szintű áremelkedést júniusban a madaras láncnál mértük: az Auchannál 4,1 százalékos drágulást tapsztaltunk. A Tescóban 5,8, a Corában pedig 7,7 százalékkal lett volna magasabb a számla végösszege a májusi árkörképhez képest. Éves viszonylatban már vegyes a kép: az Auchanban 5,3 százalékos volt a lemorzsolódás, a Corában szinten maradtak nagyjából az árak, a Tesco viszont átlagosan 2,3 százalékot emelt. (A budaörsi Tescóban ottjártunkkor csirkemellet nem találtunk, így árlistánkban helyettesítő termékként ezúttal a felsőcomb-filé szerepel.)

Az áruházak árversenyében ezútal nem volt változás: a sort továbbra is az Auchan vezeti, majd a Cora és a Tesco következik. Az első és harmadik helyezett közötti árkülönbség júniusban 1 454 forint volt. Ha az egyes termékeket rendre abban az áruházban szereztük volna be, ahol azok a legolcsóbbak voltak, akkor 13 313 forintba (és persze tripla utazgatásba) került volna a kosár. Ennél az Auchan 5,6, a Cora 15,9, a Tesco pedig 16,6 százalékkal volt drágább.


A Privátbankár Árkosár átlagos ellenértéke indulás óta, illetve a féléves mozgóátlag (rózsaszínnel rajzolva)

Az egyes termékeket vizsgálva a legnagyobb áremelkedést egy hónap alatt a közel 50 százalékkal dráguló alma produkálta, de 37 százalékkal kellett többet fizetni a csirkemellért, 29 százalékkal többet pedig a sertésmájasért. A csökkenő oldalt ezúttal leginkább a liszt erősítette (-34%). Utóbbi éves szinten is jól teljesített, a 29 százalékos lemorzsolódást csak a banán 38 és az alma 35 százalékos árcsökkenése múlta felül. Közel ötödével drágult ugyanakkor éves távon a párizsi.

A KSH holnap teszi közzé az infláció májusi alakulásával kapcsolatos adatokat. Áprilisban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,5% volt, 2009. áprilishoz  viszonyítva az árak 5,7%-kal növekedtek. Részletek>>
Szokásunkhoz híven májusban is kiválasztottunk 3 terméket, hogy megvizsgáljuk, a felkeresett áruházak közül hol a legolcsóbbak. A görögdinnyéért az Auchanban kellett volna a legkevesebb fizetnünk (169 Ft/kg), a Tescóban 189, a Corában 249 forintért mérték kilóját. A legolcsóbb 0,5 literes dobozos sörért 99 forintot kértek: ennyiért az Auchanban a Braumeister, a Tescóban pedig a hangzatos Graf En Cron márkát kínálták. A Cora Spatenje nem csak jobban hangzik, de többet is kellett volna érte fizetni: 129 forintra jött ki egy korsónyi. A sós chipsek árversenyét a Tesco nyerte: saját márkás 90 grammos zacskóját 101 forintért vihettük volna haza. A Cora hasonló tömegű és szintén saját terméke 119 forintba került, az Auchanban a 175 grammos Chio ára 364 forint volt.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG