3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A bevásárlóturizmuson felbuzdulva terjeszkedne a régióban az egyik legsikeresebb bolthálózat. Szlovákiából sokan utaznak bevásárolni a szomszédos Lengyelországba az ottani legnagyobb áruházlánc, a Biedronka üzleteibe. A cég úgy gondolja, hogy több is lehet ebben az üzletben.

Szemet vetett a szlovák piacra a portugál Jerónimo Martins kezében lévő Biedronka boltlánc, Lengyelország és ezzel a kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb árbevételt elérő kiskereskedelmi vállalata - vette át a Reuters hírét az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál. A kiskereskedő a jövő év végén nyithatja meg első szlovákiai áruházát, ha zöld utat kap a terjeszkedés.

A szlovák vállalkozás önállóan jelentene a portugáliai központnak – mondta Ana Luisa Virginia, a Biedronka pénzügyi igazgatója. A szakember úgy véli, egyelőre korai bármit mondani a befektetés nagyságáról vagy a várt árbevételről. Minden tárgyalást az alapoktól kezdenek ezzel kapcsolatban, így még nincs miről beszámolni.

Szlovákiában terjeszkedne az egyik legnagybb lengyelországi boltláncot működtető portugál cég, a Jeronimo Martins.
Szlovákiában terjeszkedne az egyik legnagybb lengyelországi boltláncot működtető portugál cég, a Jeronimo Martins.
A lengyel nagyvállalat érdeklődését az keltette fel, hogy nagyon sokan járnak át Szlovákiából bevásárlóturistaként Lengyelországba a Biedronka áruházaiba. Ezért Luis Araujo, a cég vezérigazgatója már márciusban arról beszélt, hogy óvatosan körülszimatolnak az esetleges terjeszkedés lehetőségéről.

A Jeronimo Martinsnak Lengyelország mellett Kolumbiában tevékenykedik leányvállalata ARA néven. A pénzügyi igazgató nem zárta ki azt sem, hogy esetleg Romániában is körülnéznek. A portugálok régóta rajta tartják a szemüket Magyarország keleti szomszédján, végül is mégiscsak egy 20 milliós piacról van szó. Jelenleg azonban főként a Biedronkára és az ARA-ra koncentrálnak. 

A cég 2023-ban az egy évvel korábbihoz hasonlóan 1 milliárd eurót fektet be tevékenysége bővítésébe. Ennek az összegnek a 45 százalékát a lengyel leányvállalat kapja.

Szépen termel a lengyel boltlánc

A Jeronimo Martins nettó nyeresége a Reuters beszámolója szerint 202 millió euróra, vagyis 28 százalékkal nőtt az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Ezt főként a Biedronkának köszönhette. 

Az árbevétel 22 százalékkal, 7,9 milliárd euróra ment fel, ezen belül a lengyel leányvállalat forgalma 24 százalékkal, 5,5 milliárd euróra nőtt. A nagyságrendet mutatja, hogy a lengyel boltlánc bevétele forintban meghaladja a 2100 milliárdot, ami a magyar Lidl és Spar komplett tavalyi bruttó árbevételének megfelelő összeg. 

A Biedronka és anyavállalatának szlovákiai terjeszkedése egyébként hosszabb távon fejfájást okozhat egyebek mellett a német Schwarz-csoporthoz tartozó Kaufland- és Lidl-üzleteknek vagy éppen a Billa és a Tesco boltjainak is.  

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG