3p

Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 

Tanulságos történet a kanadai kiskereskedelemből: a piacvezető vállalat a 2500 áruházzal rendelkező Loblaw, amely magas áraival annyira felbőszítette ügyfelei egy részét, hogy azok májusban meghatározatlan ideig tartó bojkottot hirdettek ellene.

A kanadaiak szeretnének egy jól menő diszkontot látni
A kanadaiak szeretnének egy jól menő diszkontot látni
Fotó: Lidl

Miközben a Kanadában élőket is sújtotta a magas infláció és sokan kénytelenek voltak olcsóbb élelmiszerek vásárlására váltani a drágaság miatt, a cég 2,5 milliárd kanadai dollár profitot zsebelt be 2023-ban. Ez tíz százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál - mutatja be a kanadai helyzetet a BBC elemzése

Galen Weston, a cég volt vezérigazgatója védte a mundér becsületét, amivel elérte, hogy ő az infláció arca Kanadában. Az ország innovációért felelős minisztere, Francois-Philippe Champagne számos külföldi úton igyekezett tájékozódni arról, hogyan lehetne letörni az elszemtelenedett hazai vállalat szarvát. Szakértők szerint a gond az, hogy ha külföldi vállalatokat hívnak a verseny erősítése érdekében, akkor az új szereplők nehezen vethetnék meg a lábukat a piacon.

A nemzetközi ár-összehasonlítások igazolják a vásárlók értékelését, miszerint máshol olcsóbbak az élelmiszerek azonban ezt részben a kanadai dollár viszonylagos gyengesége okozza. Az országban három nagy áruházlánc uralja a piac 60 százalékát. A maradék nagy része az USA-ból érkezett Walmart és Costco kezében van. Eközben az USA-ban sok regionális vállalkozás is a piacon van. Igaz, hogy a Walmart messze a legnépszerűbb áruházlánc, de több mint egy tucat versenytárssal szemben kell megállnia a helyét. Az Egyesült Királyságban is 14 vállalat versenyez az élelmiszer-kiskereskedelemben. Az ottawai innovációs miniszter egy a Wall Street Journal birtokába került dokumentum szerint 12 áruházlánc esetén lát esélyt a piacra lépésre.

Ezek között szerepel az Aldi és a Lidl is. Az előbbi az USA-ban 2400 bolttal rendelkezik és Nagy- Britanniában a negyedik legnagyobb kiskereskedő. A Lidl is jelen van ezen a két piacon. Ugyanakkor szakértők szerint a kanadai piac más mint ezek. A vásárlók igényei régiónként eltérőek és a lakosság ötöde bevándorló, így nekik is speciális elvárásaik vannak. A Loblaw pontozásos hűségprogramja a vásárlók 40 százalékát szívta be.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG