3p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 

Tanulságos történet a kanadai kiskereskedelemből: a piacvezető vállalat a 2500 áruházzal rendelkező Loblaw, amely magas áraival annyira felbőszítette ügyfelei egy részét, hogy azok májusban meghatározatlan ideig tartó bojkottot hirdettek ellene.

A kanadaiak szeretnének egy jól menő diszkontot látni
A kanadaiak szeretnének egy jól menő diszkontot látni
Fotó: Lidl

Miközben a Kanadában élőket is sújtotta a magas infláció és sokan kénytelenek voltak olcsóbb élelmiszerek vásárlására váltani a drágaság miatt, a cég 2,5 milliárd kanadai dollár profitot zsebelt be 2023-ban. Ez tíz százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál - mutatja be a kanadai helyzetet a BBC elemzése

Galen Weston, a cég volt vezérigazgatója védte a mundér becsületét, amivel elérte, hogy ő az infláció arca Kanadában. Az ország innovációért felelős minisztere, Francois-Philippe Champagne számos külföldi úton igyekezett tájékozódni arról, hogyan lehetne letörni az elszemtelenedett hazai vállalat szarvát. Szakértők szerint a gond az, hogy ha külföldi vállalatokat hívnak a verseny erősítése érdekében, akkor az új szereplők nehezen vethetnék meg a lábukat a piacon.

A nemzetközi ár-összehasonlítások igazolják a vásárlók értékelését, miszerint máshol olcsóbbak az élelmiszerek azonban ezt részben a kanadai dollár viszonylagos gyengesége okozza. Az országban három nagy áruházlánc uralja a piac 60 százalékát. A maradék nagy része az USA-ból érkezett Walmart és Costco kezében van. Eközben az USA-ban sok regionális vállalkozás is a piacon van. Igaz, hogy a Walmart messze a legnépszerűbb áruházlánc, de több mint egy tucat versenytárssal szemben kell megállnia a helyét. Az Egyesült Királyságban is 14 vállalat versenyez az élelmiszer-kiskereskedelemben. Az ottawai innovációs miniszter egy a Wall Street Journal birtokába került dokumentum szerint 12 áruházlánc esetén lát esélyt a piacra lépésre.

Ezek között szerepel az Aldi és a Lidl is. Az előbbi az USA-ban 2400 bolttal rendelkezik és Nagy- Britanniában a negyedik legnagyobb kiskereskedő. A Lidl is jelen van ezen a két piacon. Ugyanakkor szakértők szerint a kanadai piac más mint ezek. A vásárlók igényei régiónként eltérőek és a lakosság ötöde bevándorló, így nekik is speciális elvárásaik vannak. A Loblaw pontozásos hűségprogramja a vásárlók 40 százalékát szívta be.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új megoldás a szlovák sztrádán
Buksza blog | 2025. február 8. 14:09
Szlovákia egyik autópályája mentén olyan új bevásárlóközpontok nyílnak, amilyenek létesítésére még nem volt példa. Az autózás és a bevásárlás készül egyfajta a házasságra.
Vásárló Indul a Tesco tesztje, a vevők jobban járhatnak
Buksza blog | 2025. február 8. 09:12
A Tesco még erősebben meg akarja fogni azokat a vásárlóit, akik beléptek Clubcard hűségpontgyűjtő rendszerébe. Ennek érdekében személyre szabott ajánlatokkal áll elő.
Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG