BUX
31 985.33
-0.25%
-80.00
OTP
9 335.00
-0.59%
-55.00
MOL
1 849.00
-1.91%
-36.00
RICHTER
5 865.00
+1.12%
+65.00
MTELEKOM
358.00
+2.14%
+7.00
 
2020. március 13. 12:22

A fogyasztóknak, a hirdetőknek és a hirdetést közzétevőnek is ajánlásokat fogalmazott meg a Gazdasági Versenyhivatal.

(Fotó: depositphotos.com)

Mire figyeljenek a vásárlók?

A GVH szerint legyen körültekintő, ha

  • a magukat orvosoknak, egészségügyi szakértőknek, hivatalos intézeteknek kiadó személyek, vállalkozások népszerűsítenek a vírussal szembeni hatékony fellépést, védekezést ígérő termékeket, szolgáltatásokat;
  • a vírussal szembeni védekezést segítő termék, szolgáltatás eredményességéről beszámoló fogyasztói ajánlással, véleménnyel találkozik;
  • népszerű, ismert személyek nevének, fotójának felhasználásával kívánják meggyőzni valamely termék, szolgáltatás vírus elleni hatásosságáról;
  • teljesen ismeretlen, hihetetlen gyorsaságú gyógyulást ígérő, csodahatású készítményeket kínálnak;
  • valamely termék, szolgáltatás ajánlása során sürgetik, döntéshozatalát siettetik;
  • a termék adatainak, a vásárlás részleteinek megismeréséhez ismeretlen oldalakra kell továbbkattintania, vagy indokolatlanul személyes adatainak megadását kérik;
  • egyes, a megbetegedésekre tekintettel a fogyasztói érdeklődés középpontjába kerülő termékeket kedvezményes áron elérhetőként kínálják.

Kereskedelmi gyakorlata kialakítása során

  • ne tulajdonítson megalapozatlanul védőhatást, megelőző- vagy gyógyhatást termékének;
  • tartsa szem előtt, hogy élelmiszerként forgalomba hozható termékeknek tilos gyógyhatást tulajdonítani;
  • legyen tekintettel arra, hogy az élelmiszerként forgalomba hozható termékeknek nemcsak akként tilos gyógyhatást tulajdonítani, ha a reklám közvetlenül a termékkel összefüggésben fogalmazza meg állításait, hanem úgy is, ha a reklám a termék hatóanyagával, összetevőivel kapcsolatban ad tájékoztatást a gyógyhatásról oly módon, hogy ezáltal a reklám egészének az az üzenete, hogy maga a termék bír gyógyhatással;
  • tartsa be a termékkategóriára vonatkozó reklámozási előírásokat, kerülje a megalapozatlan védőhatást, megelőző- vagy gyógyhatást sugalló állításokat;
  • különös figyelemmel legyen arra, hogy a különböző betegségekre pozitívan ható, gyógyhatású állításokkal népszerűsített termékek esetén a potenciális fogyasztók sérülékeny, az átlagosnál kiszolgáltatottabb fogyasztói csoportot alkotnak, esetükben a vásárlási döntés értékelési szakaszában a várt hatás minden egyéb tényezőt megelőz.

A hatóság szerint mivel ez a fogyasztói kör az átlagosnál kiszolgáltatottabb, ezért ezen a területen különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző tájékoztatásnak.

A fentiekre vonatkozó információk mérlegelése a speciális szakértelemmel nem rendelkező fogyasztóknak nehézséget jelenthet, a döntést megelőző kockázatmérlegelést alapvetően megnehezíti, hogy a döntés szempontjából lényeges tulajdonságok (pl. a különböző tényleges hatások) nem ismerhetőek meg a vásárlás, a használat előtt.

  • Megalapozatlanul ne keltse termékéről azt a látszatot, hogy az valamely hivatalos szervezet jóváhagyásával került forgalomba;
  • megalapozatlanul ne keltse azt a látszatot, hogy a termék hatásosságát valamely hivatalos szervezet vagy tanúsítvány igazolja;
  • amennyiben termékét, szolgáltatását véleményvezérekkel népszerűsíti, gondoskodjon arról, hogy kommunikációik kialakítása során a fentieket ők is szem előtt tartsák;
  • legyen figyelemmel a termékkel kapcsolatban rendelkezésre álló készlet nagyságára, kerülje olyan, különösen nagy keresletű termék hirdetését, melyből várhatóan nem áll rendelkezésre megfelelő nagyságú készlet, illetve a későbbiekben sem várható, hogy a készletek ismét feltölthetőek;
  • megalapozatlanul ne keltse azt a látszatot, hogy a termék kedvezményes áron elérhető.

hirdetések közzétevői fontolják meg a hirdetések közzétételének megszüntetését amennyiben tudomást szereznek arról, hogy felületeiken a fentiekkel összhangban nem álló módon népszerűsítenek termékeket vagy szolgáltatásokat - hívja fel a figyelmet a GVH.

Vásárló Adjunk a minőségre is!
Privátbankár.hu | 2020. március 30. 08:46
Fertőtlenítsünk! - ez most a legfontosabb. Mi az otthonunkban, a hivatásos takarítók pedig mindenhol, ahol csak megfordulunk. Csakhogy mégsem becsüljük meg őket eléggé, ezért a változás érdekében érzékenyítő kampány indult.
Vásárló Kérjük most ne menjen kirándulni a Normafára!
Privátbankár.hu / MTI | 2020. március 29. 07:24
A polgármester a sportolásra más helyszínt javasol, mert túl sokan járnak a hegyre kikapcsolódni.
Vásárló Nagyon elment a magyarok kedve a dízelautóktól
Privátbankár.hu | 2020. március 26. 11:40
Újabb mélyponton áll a dízelautók népszerűsége: tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsiknak mindössze 20 százaléka működött gázolajjal.
Vásárló Mégsem lesz áramszünet? A munkák többségét elhalasztja az E.ON
Privátbankár.hu | 2020. március 25. 07:48
Csak a legszükségesebb beavatkozásokat végzik el.
Vásárló Beesett a használt autók kereslete
Privátbankár.hu | 2020. március 23. 14:18
Komoly keresletcsökkenésre kell felkészülniük az eladóknak - jósolja a Használtautó.hu.
Vásárló A piacoknak nem kell bezárni 15 óra után
Privátbankár.hu | 2020. március 18. 19:02
Az elrendelt veszélyhelyzeti intézkedések részeként az üzletek jelentős része március 17. óta nem lehet nyitva délután.
Vásárló Egyre reménytelenebb az online rendelés a vírus miatt
Kollár Dóra | 2020. március 17. 15:04
A megnőtt kereslet miatt a termékek darabszámának maximalizálásával, a kiszállítási határidő hetekkel történő megnövekedésével is számolni kell annak, aki bevásárlását most az interneten keresztül akarná lebonyolítani. A Spar arra kéri a vásárlókat, ne halmozzanak fel feleslegesen sok élelmiszert, az Auchannál már most bizonytalan ideig nem tudnak új rendelést felvenni.
Vásárló Új portálok indultak
Privátbankár.hu | 2020. március 17. 14:28
Családi-magazin.hu néven, új internetes portál indult.
Vásárló Hogyan működik a homokszűrő?
Privátbankár.hu | 2020. március 16. 16:16
Nagyon fontos, hogy a medence vize folyamatosan tiszta legyen, amit a víz forgatásával és szűrésével érhetünk el. Ehhez mindenképpen igénybe kell venni valamilyen készüléket, hiszen az elszaporodott algák nemcsak az esztétikai látványt rontják, hanem a fürdőzők egészségére is károsak. Cikkünkben áttekintjük, mi is az a homokszűrő, és miért érdemes választani!
Vásárló Hétfőtől nem lehet felszállni a budapesti buszok első ajtajánál
Privátbankár.hu | 2020. március 14. 14:03
Ezzel az újabb intézkedéssel is próbálják a sofőröket megvédeni a járvány alatt.
hírlevél