3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy friss felmérés szerint a napi fogyasztási cikkek online piacán továbbra is a kozmetikumok, valamint a gyógyszerek, vitaminok, étrend-kiegészítők a két húzókategória. Ugyanakkor az utóbbi évben egyre több bio- és friss élelmiszert, valamint italt is online szereznek be a vásárlók.

Bár az elmúlt évben nem volt jelentős elmozdulás a napi fogyasztási cikkek (FMCG) online beszerzése terén – az interneten terméket vásárlók egynegyede rendelt valamilyen FMCG cikket –, a kategórián belül jelentősen megnőtt az élelmiszervásárlók aránya: a bioélelmiszerek rendelése egy év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt, a friss élelmiszereké és az italáruké pedig egyaránt 9 százalékról 12 százalékra bővült - derült ki a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Riportjából.

A felmérésből az is kiderült, hogy az interneten húzóterületnek számító piperék és kozmetikumok online értékesítése is megnőtt: 2013-ban az interneten FMCG terméket vásárlók fele, míg 2014-ben már közel kétharmada rendelt valamilyen szépségápolási cikket online.

FMCG termékkatergóriák online vásárlása (százalék). Forrás: KutatóCentrum

„A dobogó második fokát 29 százalékkal továbbra is a gyógyszer, vitamin és étrend-kiegészítő kategória foglalja el. Ezt követik a háztartási és vegyi áruk (19%), valamint tartós vagy féltartós élelmiszerek (14%).

Hagyományos üzletekben a napi fogyasztási cikkek közül ezzel szemben elsősorban friss élelmiszereket (85%), tartós vagy féltartós élelmiszereket (67%), valamint italárukat (67%) vásárolunk.

Mindent visz az ár

A napi fogyasztási cikkek kiválasztása esetén egyértelműen az ár a döntő szempont, megelőzve a márkát és a forgalmazót. Ezzel összecseng, hogy az FMCG termékeket kínáló webáruház kiválasztása esetén is a kedvező árak és alacsony szállítási díjak nyomják a legtöbbet a latba, ugyanakkor a széles választék csak egy hajszállal szorult a második helyre.

Míg előbbit a neten vásárlók 75 százaléka jelölte meg a legfontosabb szempontok között, a termékkínálatot 69 százalék emelte ki. „A harmadik és negyedik helyre befutó rövid szállítási időt és megbízhatóságot már csak az online vásárlók körülbelül egyharmada említette – mondta Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Ez arra utal, hogy az FMCG piacon a kisebb online boltoknak nagyon nehéz felvenni a versenyt az alacsony árakat és széles választékot kínáló nagy webáruházakkal.

Tovább nőhet az online FMCG piac

A következő évben tovább bővülhet az FMCG cikkek online piaca: a rendszeresen netezők 62 százaléka tervezi, hogy valamilyen terméket fog vásárolni az interneten keresztül, és körükben 31 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten napi fogyasztási cikkek online vásárlását tervezik.

A kategórián belül ugyanakkor nem várható nagy átrendeződés: a legtöbben továbbra is piperéket és kozmetikumokat rendelnének a netről, ezt követik a gyógyszerek, vitaminok és étrend-kiegészítők, a háztartási és vegyi áruk, valamint tartós és féltartós élelmiszerek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG