Hogyan indítsunk külföldi vállalkozást?
A vállalkozó csak a sikeres cégalapítás folyamatának teljesítése után kezdheti meg működését. Jellemzően külföldi magánszemélyek vagy vállalkozások adóoptimalizálási vagy piaci terjeszkedés céljából döntenek a nem saját országunkban történő cégalapítás mellett.
Manapság gyakori a külföldi cégalapítással foglalkozó szolgáltatókhoz való fordulás, a szolgáltatói szektorra kivetett magyar adók miatt. Ennek megoldásaképp döntenek egyre többen a román cégalapítás mellett.
A romániai cégalapítás buktatói mind elkerülhetőek abban az esetben, ha az elsődleges cél a tisztességes piaci terjeszkedés, és nem a számlagyártás jelensége: ebben segítségünkre lehet a Román Cégalapítás weboldal is. Fontos továbbá, hogy odafigyeljünk a következő szempontokra.
A személyes jelenlét hiánya
Érthető, hogy aki Budapesten él, az nem költözhet el másik országba, mert kizárólag a magyar üzletre koncentrál. Ebben a helyzetben azonban már nem állja meg a helyét az a “két legyet egy csapásra”-elmélete, mert egy olyan vállalkozás nem növekszik, ahol a befektető nem figyeli szorosan a fejlődését.
Még ha sikeresen is alkalmazzuk a megfelelő embereket, a személyes jelenlét továbbra is kulcsfontosságú. A cég működése még a legjobban képzett alkalmazott esetén sem rendelkezik azzal a tudással, tapasztalattal vagy üzleti megértéssel, mint a vezető személyesen.
Ha vállalkozás tulajdonosa nincs jelen, az alkalmazott csak a minimumot teljesíti, ami nem elég ahhoz, hogy egy vállalkozást sikerre vigyünk, és a munkamorál vegetatív szintre zuhan.
Anyagi felkészületlenség
A szükséges anyagi eszközökkel is rendelkeznünk kell, ha külföldön akarunk vállalkozást indítani, mert ez bizonyos esetekben többe kerülhet, mint belföldi, mert a külföldiek felvétele drágább lesz a helyi piac ismeretének hiánya miatt.
A lehetséges munkatársak nagyobb fizetési igénnyel érkeznek, mintha egy helyi vállalkozásba mennének állásinterjúra. A cégalapítónak vállalnia kell a sikertelen működés kezdeti hónapjainak költségeit, és ha eredményt akar látni, akkor marketingre is költenie kell.
Ha elhatároztuk, hogy másik országban szeretnénk vállalkozást indítani, mindenekelőtt bölcs dolog lenne minél többet megtudni a helyi vásárlási szokásokról. Akár egy piackutató cég segítségét is igénybe vehetjük, hogy megállapítsuk, hogyan is teljesítene termékünk a célpiacon.
Ahhoz, hogy jó képet kapjunk termékeinkről és szolgáltatásaink hatékony piaci bevezetésének esélyeiről, érdemes felvenni a kapcsolatot a helyi szakemberekkel, és megbeszélni a lehetőségeket.
Nyiss külföld felé vállalkozásoddal, és kérd a Román Cégalapítás professzionális szolgáltatását!