2p
Életbe lépett a cukrozott italokra kivetett adó Nagy-Britanniában. A gyerekek egészségét védik ezzel.
(Kép forrása: MTI Fotó, Illyés Tibor)

Az adó bevezetését 2016 márciusában jelentette be az akkori brit pénzügyminiszter, aki két évet adott a vállalatoknak arra, hogy csökkentsék termékeik cukortartalmát.

Felére csökkent a cukortatalom

A rendelkezés már hatályba lépése előtt meghozta az első eredményeket: éves szinte a cukrozott üdítőitalok cukortartalma 45 millió kilogrammal csökkent, mivel a gyártók több mint 50 százalékkal csökkentették termékeik cukortartalmát, hogy közelítsék az adó által előírt cukorszinthez - jelentette be pénteken a brit pénzügyminisztérium.

"Gyermekeink évente elfogyasztanak majd egy fürdőkádnyi cukrozott üdítőitalt, növelve az elhízás trendjét hazánkban" - hangoztatta Stve Brine közegészséggüyi államminiszter.

234 üveg évente

A világ kezdi megutálni az édességeket? Óriási üzlet köttetett >>>

A politikus a rákkutatást támogató brit szervezet által nem rég közzétett, országos felmérés adataira utalt, amelyek szerint a 11 és 18 év közötti kamaszok cukrozottüdítő-fogyasztása több mint 234 üveget tesz ki évente, azaz a javasolt hozzáadott cukor mennyiségének háromszorosát. A 4 és 10 év közöttiek évi mintegy 110 üveget, a 18 év felettiek 70 üveget fogyasztanak.

A pénzügyi tárca korábban azzal számolt, hogy évi 520 millió fontot eredményez az államkincstárnak a különadó, az üdítőital-reform miatt azonban már csak 240 millió lehet a különadóból származó bevétele.

A gyerekek majdnem harmada elhízott

2015-ös hivatalos adatok szerint Nagy-Britanniában a 2-15 éves gyerekek 28 százaléka, a felnőttek 61,9 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ami az egyik legrosszabb mutató Európában. az egészségügyi kiadások fele, 27 milliárd font (10 620 milliárd forint) ment 2015-ben az elhízás miatti megbetegedések (köztük a szív- és érrendszeri betegségek és a diabétesz) kezelésére Nagy-Britanniában.

Baj van? Hamarosan eltűnhet a boltokból az egyik kedvenc ízünk De pontosan melyik termékről is van szó? Videónkból kiderül >>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kénytelenek szembemenni a vásárlókkal a húspótlógyártók
Buksza blog | 2024. március 1. 10:46
Az eddiginél is erősebb ellenszélben próbálnak teret nyerni maguknak a húspótló termékek gyártói, miután úgy tűnik, hogy tőzsdei befektetőik nem díjazzák a vevők megnyerését célzó árkedvezményeket.
Vásárló Nagyon jó hírt kaptak, akik a slágertablettákra vágynak
Buksza blog | 2024. február 28. 12:10
A cukorbetegséget kezelő és a súlycsökkentő gyógyszerek kereslete messze meghaladja a kínálatot, amit jól tükröz ezeknek a készítményeknek a csillagászati ára. Ez várhatóan hamarosan változni fog.
Vásárló Óriási összegre érkezett egy jóslat: 3091 billió forint megy vásárlásra
Buksza blog | 2024. február 28. 09:06
Még inkább leáldozóban van a falusi életmódhoz tartozó önellátó élelmiszer-termelés, a gyorséttermek és a házhoz szállítás előtt viszont fényes jövő előtt áll egy frissen megjelent előrejelzés szerint.
Vásárló Mire számíthatnak a diszkontláncokban a vevők?
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. február 26. 05:44
Januárhoz képest minimálisan drágult a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés - a korábbiakhoz képest módosított - kosara. Ez két terméknek köszönhető leginkább. Októberhez képest azonban sok termék két számjegyű csökkenést könyvelhetett el. 
Vásárló Kitört a csokiháború, berágott a Milka gyártója
Buksza blog | 2024. február 24. 17:08
A színek "szent tehenek", ha meghatározott márkájú termékek, például édességek csomagolásához kapcsolódnak, ami lehetőséget adott egy holland csokigyártónak, hogy tiltakozó kampányt építsen rájuk. 
Vásárló Kiderült a bevásárlókocsik titka, rafinált trükk helyett másról szól a történet
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. február 23. 15:20
Mindenkinek volt már dolga összevissza kacsázó kerekű, imbolygó bevásárlókocsival, ami enyhén szólva nem járul hozzá ahhoz, amit az áruházláncok pr-osai „jó bevásárlási élménynek” szoktak nevezni.
Vásárló Hogyan rendezzük be időtálló módon az irodánkat?
Márkázott tartalom | 2024. február 22. 18:04
Egy iroda belső kialakítása izgalmas feladat, azonban sok felelősséggel jár együtt. A környezet, amiben dolgozunk, közvetlen hatással van a munkavégzés hatékonyságára, de a dolgozók jólétére is, ezért meg kell gondolni, hogy milyen döntéseket hozunk. Egy teljes körű felújítás igen költséges folyamat, ezért természetes, hogy időtálló megoldásokban gondolkodunk. De hogyan rendezhetjük be az irodát úgy, hogy minden fontos körülménynek megfeleljünk? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban.
Vásárló Váratlan döntés a Pepcótól
Buksza blog | 2024. február 22. 11:02
Korábban még terjeszkedést tervezett a Pepco Ausztriában, most viszont az exitről döntött a cég.  
Vásárló Akár duplázhatja is az árakat a vörös-tengeri válság
Privátbankár.hu | 2024. február 19. 13:19
A támadások miatti hosszabb kerülőút csak a kisebbik baj, a krízis az egész világ szállítmányozási piacára komoly hatással van – és ezen keresztül a pénztárcánkra is.
Vásárló A boltláncoknak elege lett: a Lidl, a Tesco és a többiek közösen fordultak Brüsszelhez
Buksza blog | 2024. február 19. 10:55
Az elmúlt év ősze óta akadályozzák a Vörös-tengeren folyó hajózást a jemeni lázadók, ami túlcsordult az európai kiskereskedők tűrésküszöbén. Szakértők nem jósolják a helyzet gyors normalizálódását.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG