3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beköszöntött az ősz és ezzel együtt a ruhatár csere is. Ehhez kínálnak segítséget – többek között- az ismert női magazinok kuponos akciói. A meghirdetett akciós időszakok során azonban érdemes odafigyelni arra, hogy valóban kedvezőbb áron jutunk-e hozzá a kiválasztott termékekhez, vagy szolgáltatásokhoz. A fogyasztóvédelem most ehhez adott néhány fontos tanácsot.

Általánosságban elmondható, hogy a kuponnal biztosított kedvezmény más akciókkal nem vonható össze. Így például a kettőt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthető további 20 százalékos kedvezmény egy kupon ellenében.

Akadnak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár (pl. 10 000 Ft) felett érvényesek a kuponnal elérhető kedvezmények. Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvásárolni.

Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvásárolható, ezért érdemes alaposan átolvasni a kuponon található beváltási feltételeket. (Pl. egy termék 20% kedvezménnyel vásárolható meg, vagy pl. a vásárlás összértékéből adnak 50% árelőnyt).

Mindig oda kell figyelni

Egy vásárlás alkalmával csak egy kupon váltható be több helyen, amellyel azonban egyszerre több termék is kedvezményesen megvásárolható. Van, ahol az üzlet webáruházából elérhető termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.

Olyan vállalkozás/szolgáltatás is akad, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak, melyet meghatározott időszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre, (milyen időszakban, milyen termékekre/szolgáltatásokra vonatkozik a kedvezmény).

Sokszor előfordul, hogy a különböző kiszerelésű termékek közül csak az egyik fajta kiszerelésre vonatkozik a kupon. Pl. nem 1 literes samponra, hanem az 500 ml-es-re.

A kereskedő részéről szabálytalan az árfeltüntetéssel kapcsolatban az, hogy csak a kedvezmény mértékét tünteti fel (pl. 20 százalékkal olcsóbb), a ténylegesen fizetendő akciós eladási árat viszont nem írja ki, hanem a kedvezményt fizetéskor, a pénztárnál érvényesíti. Ilyenkor gondot okozhat, hogy a vásárló nem tudja előre, hogy pontosan mennyit kell fizetnie.

Az is előfordul, hogy a pénztárnál arra hivatkoznak, hogy a terméken szereplő ár már az akciós ár, ugyanakkor a címkén szerepelt az is, hogy 20 százalékkal olcsóbb, de az eredeti ár nem volt a jelölésben. Érdemes ezért előzetesen tájékozódni arról, hogy a címkén szereplő ár már a végleges, vagy még ebből vonják le a kedvezményt.

Nem kell félni a reklamációtól

A szabályok szerint megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat az a vállalkozás, amely az általa meghirdetett akciós árnál magasabb áron adja el a termékét.

Amennyiben a pénztárnál a kuponon szereplő információk ellenére a kedvezményt nem érvényesítik, és az ügyet helyben nem rendezik, úgy a vásárló beírhat a helyszínen található vásárlók könyvébe, amelyre 30 napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.

Ha a vásárlók az árfeltüntetéssel kapcsolatban szabálytalanságot tapasztalnak, illetve vásárlók könyvi bejegyzésükre az előírt határidőben nem, vagy érdemben nem kapnak választ, úgy a területileg illetékes Kormányhivatalhoz fordulhatnak panasszal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG