A szakember szerint a visszaesés normális fejlemény, és egyáltalán nem befolyásolja a kínai autópiac tartós növekedését. Elsősorban a kínai gyártók modelljeinél, illetve a kisebb és olcsóbb autók kategóriájában érzékelhető a lassulás, a külföldieknél illetve a prémium kategóriában alig. A lassulás oka, hogy Kínában is befejeződött az új, üzemanyag - takarékos kisautók vásárlását ösztönző állami program, emelkednek az üzemben tartási költségek, és lassul a kínai gazdaság növekedési üteme is. Októberben például csökkent is az értékesítés az előző hónaphoz képest, 7,5 százalékkal, az egy évvel korábbihoz viszonyítva még 1,4 százalékos volt a növekedés.
Két év dinamikus bővülés után érezhetően lassul a kínai autópiac növekedése - mondta vasárnap a kínai személyautógyártók szövetségének vezető közgazdásza abból az alkalomból, hogy hétfőn nyílik Kantonban a világ egyik legjelentősebb autóipari kiállítása. |
Az elmúlt két évben rendkívül gyorsan, 48 és 32 százalékkal nőttek az autóeladások Kínában, a közgazdász szerint ilyen mértékű felfutás után értelemszerűen jön egy kis visszalépés. "Ez a fejlemény normális, és egyáltalán nem befolyásolja a kínai autópiac tartós növekedését"- hangsúlyozta a szakember. Elsősorban a kínai gyártók modelljeinél, illetve a kisebb és olcsóbb autók kategóriájában érzékelhető a lassulás, a külföldieknél illetve a prémium kategóriában alig. A lassulás oka, hogy Kínában is befejeződött az új, üzemanyagtakarékos kisautók vásárlását ösztönző állami program, emelkednek az üzemben tartási költségek, és lassul a kínai gazdaság növekedési üteme is. Októberben például csökkent is az értékesítés az előző hónaphoz képest, 7,48 százalékkal, az egy évvel korábbihoz viszonyítva még 1,42 százalékos volt a növekedés. |