5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fellendült a műszaki termékek piaca. A Gfk kutatása szerint Magyarországon az első negyedévben a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. Már több okostelefon fogy mint hagyományos, mint ahogyan turmixgépből és lapos televízióból is többet vettünk.

A teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki. A növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is eredményes negyedévet zártak, valamint az információs technológia piaca is tudott erősödni - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet a Privátbankárral. 

Már nem kell a hagyományos

A mindennapjaink részévé vált mobiltelefonok idén az első három hónapban is népszerűek voltak, amit jól szemléltet a termékcsoport forgalmának 26 százalékos növekedése a tavalyi év azonos időszakához képest.

Forgalomváltozás – Tartós fogyasztási, műszaki cikkek. Forrás: GfK

A GfK szerint ez az emelkedés az okostelefonoknak tudható be: az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen készülék volt egyre inkább háttérbe szorítva a hagyományos telefonokat. Ez a trend erősíti a forgalom növekedését, mivel a piacot a magasabb átlagáron kínált okostelefonok felé tolja el.

Jól fogynak a lapos tv-k

2014 első negyedévében a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat realizált, ami 21 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért forgalmat.

A növekedés hajtóereje továbbra is az LCD kijelzős televízió. Szignifikánsan nőtt a nagy kijelzős lapostévék iránti kereslet (37’ és afelett), emellett viszont a kisebb képernyőátmérővel rendelkező készülékek is kelendők voltak.

Utóbbiaknál az olcsóbb modellek választéka is bővült. A tévékészülékek mellett a játékkonzolok eladása volt kimagasló: a PS4 megjelenése fellendítette saját szegmensét és így hatott a teljes piacra.

És a turmixgépek

A nagyon sikeres tavalyi negyedik negyedév után idén is hasonlóan pozitívan kezdődött, mint ahogy tavaly befejeződött. A háztartási kisgép szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest.

A tavaly év végi promóciók átnyúltak az idei első hónapokra is, és ez nagyban hozzájárult több árucsoport bővüléséhez – véli a GfK.

Piacvolumen, Növekedési ráta az előző év azonos időszakához képest

Kétszámjegyű növekedést tudott produkálni a kávéfőzők, a vízforralók és a kenyérpirítók árucsoportja is, de a legnagyobb ugrás az étel előkészítő konyhai felszereléseknél látható – ezen belül is a robotgépek, a turmixgépek és a botmixerek értékesítése volt kimagasló. Egyedül a hajformázó és az olajsütő kategória nem tudta felülmúlni az előző évet.

Háztartási nagygépek: stabil növekedés

2014 első három hónapja stabil, folyamatos emelkedést hozott a szektornak: 2013 első negyedévéhez képest jelentős (19,6 százalékos) növekedést értek el a háztartási nagygépek.

Mindegyik nagygép árucsoport kétszámjegyű bővülést produkált, kiemelkedő azonban a két legnagyobb kategória – hűtők és mosógépek – növekedése, amihez a kereskedők erőteljes promóciós tevékenysége is hozzájárult – jegyzi meg a GfK.

A hűtők szektorán belül továbbra is a kétajtós alulfagyasztós modellek a legnépszerűbbek, míg a mosógépeknél az elöltöltős, keskeny kivitelűek.

Továbbra is népszerűek a tabletek

A szektor az év első negyedévében a tavaly év végi erős növekedés után mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott a tavalyi év első negyedévéhez képest.

A növekedés motorját a tabletek jelentették, amelyek hosszú ideje mutatnak tartósan magas keresletet. Szintén jól szerepeltek a billentyűzetek, ami nem meglepő, ugyanis számos népszerű elektronikai eszközhöz (tabletek, számítógépek, televíziók) kaphatók ilyen adatbevitelt segítő kiegészítők.

Egyes árucsoportok jó teljesítménye mellett voltak gyengélkedő termékcsoportok is: a háttértárolók stagnáltak, a webkamerák pedig kétszámjegyű csökkenést könyvelhettek el a tavalyi év azonos időszakához képest.

Mi a helyzet a fotózással?

A hazai fotópiac negatív irányba fejlődött az első negyedévben: forgalmi értékben 4,1 százalékos csökkenést mutat az előző év azonos időszakához mérten.

A visszaesés fő oka a hagyományos fix objektíves kompakt fényképezőgépek hanyatló piaci tendenciája, amelyet a két másik továbbra is növekvő szegmens – egyrészt a DSLR, másrészt a csökkenő átlagárával jelentős növekedést produkáló rendszerkompakt (MILC) nem tudott ellensúlyozni. 
Úgy tűnik, hogy a piacon a fix lencsés kompakt kamerák szembesülnek idén a legnagyobb kihívással amit csak fokoz az okostelefonok népszerűsége.

Már nem nyomtatunk annyit?

A szektor közepes mértékű visszaesést szenvedett el, a forgalom ugyanis 8,5 százalékkal múlta alul 2014 első negyedévében az egy évvel korábbi szintet. A nyomtatási hardverek (nyomtatók és multifunkcionális eszközök) iránti kereslet bár erősödött, a festékpatronok és tonerek csökkenése – a szektoron belüli nagyobb súlyuk miatt – negatív változást eredményeztek – teszi hozzá a GfK.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG