A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin felmérése során kétezer amerikait kért meg arra, hogy rangsorolja az autókölcsönzőkkel, légitársaságokkal és szállodákkal kapcsolatos panaszait. A válaszokból meglepő kép bontakozott ki: leginkább a csomagdíjak hozzák ki a sodrukból az utazókat.
"Két téma végzett a csúcson: az egyik a pótdíj kérdése, amely valóban irritálja az embereket függetlenül attól, hogy melyik ágazatról van szó" - mondta el Mark Kotkin, a magazin munkatársa. Mint kiemelte: a repülővel utazók elsősorban az új csomagdíjak bevezetése miatt méltatlankodtak. A kutatás eredménye alapján egyértelmű az üzenet: "ha fel akarjátok bosszantani az utasokat, vágjátok meg őket a csomagokért" - figyelmeztetett a szakember.
A másik kényes téma, amely a válaszadóknál mind a három említett ágazatban súlyos gondként jelentkezett: a személyzet goromba, segítőkésznek nem nevezhető magatartása volt. "Legyetek kedvesek az utasokkal" - ajánlotta Kotkin a három ágazat alkalmazottainak.
A felmérés arra is rámutatott, hogy az utazókat sokkal jobban felhergeli a járatok törléséről való tájékoztatás hiánya, mint maga a tény, hogy törölték a járatukat. Szintén bosszankodásra ad okot, ha mások happolják el a helyüket vagy foglalják el a kézipoggyásztartót a repülőgép fedélzetén. Ugyanakkor kevesen panaszkodtak a reptéri biztonsági ellenőrzés miatti várakozás vagy amiatt, hogy nem kaptak enni a repülés során.
Nemek és generációk szerint különbség mutatkozott a panaszok intenzitásában. A nők jobban kiakadtak a szállodákban tapasztalt drága szobaszervíz vagy hanyag ágyazás miatt, és nehezebben viselték, hogy a kölcsönzősök agresszív stílusban akartak rájuk tukmálni szükségtelenül drága autókat. A saját unokákkal szemben általában elnézőbb nagyszülő korosztályról kiderült, hogy mások gyerekeinek rakoncátlanságát viszont nehezebben viselik el a repülőgépeken.
Több Malév-járatot is törölni kell a hamu miatt
"Utórengés": elkerülik Chilét a turisták
Sokan elhagynák az országot
Kedvencünk a balatoni nyaralás
MTI