1p
Nem járattörlés vagy a hosszas biztonsági átvizsgálás, hanem a csomagokért kért pótdíjak és a személyzet goromba bánásmódja háborítja fel legjobban az utasokat
Nem a repülőjáratuk törlése vagy a hosszas biztonsági átvizsgálás, hanem a csomagokért kért pótdíjak és a személyzet goromba bánásmódja háborítja fel legjobban az utasokat - tárta fel egy amerikai közvélemény-kutatás.

A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin felmérése során kétezer amerikait kért meg arra, hogy rangsorolja az autókölcsönzőkkel, légitársaságokkal és szállodákkal kapcsolatos panaszait. A válaszokból meglepő kép bontakozott ki: leginkább a csomagdíjak hozzák ki a sodrukból az utazókat.

"Két téma végzett a csúcson: az egyik a pótdíj kérdése, amely valóban irritálja az embereket függetlenül attól, hogy melyik ágazatról van szó" - mondta el Mark Kotkin, a magazin munkatársa. Mint kiemelte: a repülővel utazók elsősorban az új csomagdíjak bevezetése miatt méltatlankodtak. A kutatás eredménye alapján egyértelmű az üzenet: "ha fel akarjátok bosszantani az utasokat, vágjátok meg őket a csomagokért" - figyelmeztetett a szakember.

A másik kényes téma, amely a válaszadóknál mind a három említett ágazatban súlyos gondként jelentkezett: a személyzet goromba, segítőkésznek nem nevezhető magatartása volt. "Legyetek kedvesek az utasokkal" - ajánlotta Kotkin a három ágazat alkalmazottainak.

A felmérés arra is rámutatott, hogy az utazókat sokkal jobban felhergeli a járatok törléséről való tájékoztatás hiánya, mint maga a tény, hogy törölték a járatukat. Szintén bosszankodásra ad okot, ha mások happolják el a helyüket vagy foglalják el a kézipoggyásztartót a repülőgép fedélzetén. Ugyanakkor kevesen panaszkodtak a reptéri biztonsági ellenőrzés miatti várakozás vagy amiatt, hogy nem kaptak enni a repülés során.

Nemek és generációk szerint különbség mutatkozott a panaszok intenzitásában. A nők jobban kiakadtak a szállodákban tapasztalt drága szobaszervíz vagy hanyag ágyazás miatt, és nehezebben viselték, hogy a kölcsönzősök agresszív stílusban akartak rájuk tukmálni szükségtelenül drága autókat. A saját unokákkal szemben általában elnézőbb nagyszülő korosztályról  kiderült, hogy mások gyerekeinek rakoncátlanságát viszont nehezebben viselik el a repülőgépeken.

Több Malév-járatot is törölni kell a hamu miatt  
"Utórengés": elkerülik Chilét a turisták
Sokan elhagynák az országot  
Kedvencünk a balatoni nyaralás 

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG