A világpremiert a német főváros egyik leghíresebb múzeumában, a Neue Nationalgalerie-ben tartották kedd este. Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezérigazgatója a mintegy 700 meghívott vendég előtt hangsúlyozta: "a Golf messze a legfontosabb jármű" a cég számára, és a hetedik generáció "újabb állomás a csúcsra vezető úton".
A Volkswagen csoport célja, hogy 2018-ra a világ első számú autógyártó társasága legyen. A stratégiában nagy szerepet szánnak a Golfnak, a német vállalat legsikeresebb modelljének, amelyből az első generáció 1974-es premierje óta csaknem 30 millió darabot adtak el.
Hosszabb, szélesebb, könnyebb, takarékosabb
Az MTI beszámolója szerint az új autón a leginkább szembetűnő újdonság a hatodik generációnál alkalmazott első lámpánál laposabb, sportos benyomást keltő fényszóró. A hetes Golf azonban hosszabb és szélesebb is elődjénél, mégis csaknem 100 kilogrammal könnyebb. (Az első generációs Golf 750 kilogramm volt, a modell hatodik kiadása pedig 1217 kilogramm.)
Az új modell takarékosabb is, mintegy 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint az előző. Az 1,4-es benzines motor átlagos fogyasztása 100 kilométerenként 4,8 liter, a dízelmotorral szerelt modellé 3,3 liter.
Hetedszerre 17 ezerért
A hetedik Golfot augusztus vége óta gyártják Wolfsburgban és Zwickauban. Később a Volkswagwen egyik kínai üzemében, Csangcsunban is gyártják. Az értékesítés novemberben kezdődik, a legolcsóbb verzió 17 ezer euróba (mintegy 5 millió forintba) kerül.
A konszernhez tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Seat, a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche, valamint a Scania. A cég az Audi révén a magyarországi autóiparban is jelen van, a győri Audi-üzem 1994 óta működik.