A turisták általában úgy térnek haza utazásaikról, hogy fényképező masinájuk – ami ma már lehet pusztán a mobiltelefonjuk is – tele van az élményeiket rögzítő képekkel és bőröndjükben hazavisznek magukkal számos szuvenirt. Az ItalyComunica kommunikációs cég azonban immáron valami egészen mást is kínál.
Nevezetesen a festői Comói-tó jó levegőjét üdítőitalos dobozba csomagolva. Az ára 9,90 euró (4000 forint) darabonként. Ezért a pénzért 400 milliliter
„100 százalékosan autentikus levegőt” tehet el a turista.
Elsőre furán hangzik ez a megoldás, de az üzlet jól megy, mert Észak-Olaszországnak ez a vidéke egyre népszerűbb idegenforgalmi úti cél. Ehhez hozzájárult, hogy például George és Amal Clooney is vásárolt itt magának egy házikót. Az elmúlt évben több mint 5,6 millió ember látogatott el a Comói-tó partjára és a lombardiai idegenforgalmi hivatal szerint a térség népszerűsége rendületlenül nő. Davide Abagnale kommunikációs szakember kezdte el a helyi levegő árusítását, ő eredetileg a tájat ábrázoló posztereket kínált webáruházában.
A levegővel teli dobozokat provokatív terméknek tartja, amelyeket már csak a poén kedvéért is érdemes lehet megvásárolni. Szerinte lehetőséget adnak arra, hogy ne csak a szívébe zárt élménnyel távozzon a környéket felkereső turista. Como városának polgármestere, Alessandro Rapinese úgy véli, nincs gond azzal, ha valaki elvisz egy keveset a helyi levegőből, ha egyébként is szép emlékekkel távozik a környékről.
Abagnale elismeri, hogy üzleti ötlete nem eredeti. Olaszországban például Nápoly levegőjét árulják évek óta. Ezen túl egy cég 2020 óta „autentikus” angol, skót, walesi és észak-írországi levetőt kínál olyan brit állampolgároknak, akik külföldön élnek, és vágynak egy kis hazai illatra. Kanadában akkor futott fel a helyi levegő árusítása, ami 2015 táján a kínai turisták rákaptak a vásárlására.