Hétfőn és kedden nyitja meg az európai és az amerikai üzleteit a villámgyorsan növekedő kínai mobilgyártó, a Xiaomi, egyelőre csak néhány modellel. A nyugati brand a Mi nevet kapta és mobiltelefonok mellett kiegészítőket is forgalmaznak a webshopban, kiszállítás pedig az Egyesült Államokon kívül Németországba, az Egyesült Királyságba és Franciaországba lehetséges.
Nagy remények
A Xiaomi vezetője, Lei Jun még 58 százalékos bevételnövekedést vizionált 2015-re, közel 20 milliárddollár értékben. A 2014-es eladások 12 milliárdot hoztak a cég konyhájára. Mindeközben folyamatosan befektetnek: a mobilgyártó nagy jövőt lát az eszközök összekapcsolását hirdető Dolgok internetében, így ilyen irányú fejlesztéseihez keresnek startupokat.
Valószínű, hogy el is érik ezt a számot: április nyolcadikán tartják a több országon átívelő "Mi Fanfest" fesztivált, ahol Hugo Barra, nemzetközi műveletekért felelős alelnök bejelentett, hogy három és fél óra alatt adtak el több mint egymillió készüléket.
— Hugo Barra (@hbarra) April 8, 2015
Álljunk meg egy szóra
Ön x-szel mondja a Xiaomit? Semmi pánik, sokan, sokáig voltunk így ezzel, de most itt a segítség: míg az angolszász nyelvterületen a "Saomi" kiejtést használják sokan, addig hazai átírás szerint az "X" a "hsz"-nek felel meg, így a helyes kiejtés a Hsziaomi. Szívesen! (Persze ez az egész irreleváns, mivel az európai piacon is a "Mi" márkanevet kapják a termékek.)