Vasárnap reggel, Budapest-Déli pályaudvar és Győr között állt forgalomba a MÁV-START tavaly nyáron megrendelt 15 darabos FLIRT-flottájának első két szerelvénye - közölte a Privátbankár.hu-val a MÁV-START. A 15 új járműből 6 darab a Budapest–Tatabánya–Oroszlány és a Budapest–Tatabánya–Győr, 9 darab pedig a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém és Budapest–Füzesabony–Eger viszonylaton szolgálja majd az utazóközönséget.
Magyarországon üzemel a világ legnagyobb, egységes FLIRT-flottája, sőt a korábbi 42+6 darabos megrendelésből tavaly évvégéig forgalomba állított új motorvonatoknak köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedett Budapest elővárosi közlekedése a MÁV-START értékelése szerint.
A motorvonat villamos visszatápláló fékberendezése segítségével az elővárosi közlekedésben a felvett energia 25-30%-át visszatáplálja a hálózatba, így a járművek a 2007. óta összesen mintegy százmillió megtett kilométer alatt akár több tízmilliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.
Mit tud a FLIRT?A FLIRT elnevezés egy mozaikszó, jelentése: fürge, könnyű, innovatív, regionális motorvonat (Fast, Light, Innovative Regional Train). Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A 48+15 járművet a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek. |