Addig még rendben is van az aznapi kiszállítás leszervezése, amíg kisebb csomagokról beszélünk. Ezeknek a kézhez juttatása természetesen igényel szervezést, de alapvetően komolyabb technológiai háttérre nincsen szükség a kivitelezéshez. Ezzel szemben a kereslet alakulása egyértelműen afelé mutat, hogy mind többen kívánnak nagyobb méretű termékeket is az otthonukban, vagy munkahelyükön tudni a megrendelés napján. Ez már összetett logisztikai probléma, ami hozzáértéssel megoldásra váró feladattá válhat. A specifikus kézbesítés azt jelenti többek között, hogy a szállításban az arra legalkalmasabb jármű vesz részt, a cipekedést is vállaló futárokkal. A specialitás a termékek milyenségében is megmutatkozhat, mivel például az élelmiszerek, különösen a hűtést igénylő áruk tárolása, valamint szállítása extra felszerelést követel annak érdekében, hogy a megrendelt tételek ne csak szám szerint stimmeljenek, hanem állagukat tekintve is.
A félig telepakolt autók is jelentős gondot okozhatnak, mivel ha csak félig kihasznált a kapacitás, az minden tekintetben pazarlás. Pazarlás az energiafogyasztás szempontjából, ráadásként még környezetpusztító is egyben, hiszen a káros anyag kibocsájtásának mértéke lényegesen több annál, mint ami feltétlenül szükséges.
Mindez optimalizált zóna logisztikával pillanatok alatt ráncba szedhető. A zöld járművek látványa eleve lelkesítő, ezek az autók ugyanis nem súlyosbítják az amúgy sem túlzottan rózsás klímahelyzetet. Ezen kívül a fogyasztásuk is kedvező, ráadásként a maximális kihasználtság egyenlő a hőn áhított hatékonysággal.
Az aznapi szállítás biztosítása befektetés?
Igen, befektetés abba a jövőbe, ami már itt toporog a küszöbön. A kiskereskedelemben is nagyfokú a digitalizáció, és ez a folyamat még nem ért véget. Ezzel együtt egyre többen döbbennek rá arra, hogy mennyire előnyös az, ha nem kell cipekedniük, ha egy-egy speciális termék (elektronikai eszköz, élelmiszer, stb.) szállításának körülményeit nem nekik kell biztosítani. Azaz az aznapi kiszállás, mint opció népszerűsége szignifikánsan nő. Ha tehát jelen pillanatban úgy tűnik, hogy ennek a szolgáltatásnak a tudatos bevezetése viszi a pénzt, akkor érdemes kalkulációt végezni, mert a számok nem hazudnak. A végeredmény arról fog tanúskodni, hogy a most befektetett anyagiak sokszorosan megtérülnek jóval előbb, mint ahogy azt a legtöbben gondolnák. Ez egy olyan üzleti stratégia, aminek a kimenetele már itt és most, a jelenben borítékolható.