Van valami, amiben Csehország az elmúlt napokig le volt maradva Magyarország mögött, ám ennek egy csapásra vége szakadt – derült ki a European Supermarket Magazine cikkéből. Nevezetesen Magyarországon Biatorbágyon már felépült egy Lidl outlet áruház, amelyben a ruházati cikkektől a kerti termékeken át a háztartási apróságokig sok minden nagy árengedményekkel kapható.
Csehországban Prágában nyitott ilyen boltot a német diszkontlánc, mégpedig a Štěrboholy Retail Parkban. Az 1700 négyzetméteres áruházban a nyitás tiszteletére 40-70 százalékkal leértékelt termékeket is vásárolhattak az vevők.
Az érdeklődés az első napokban ehhez igazodott: az emberek órákig álltak sorba a bejárat előtt, és autóikkal dugókat okoztak az odafelé vezető utakon. A Lidl szerint ez a siker felülmúlta a várakozásaikat, ami meglepő annak tükrében, hogy a az elmúlt évek feketepéntek-akcióin láthattunk hasonló tömegjeleneteket. A kiskereskedő tájékoztatójából kiderült, hogy a háztartási gépek iránt volt a legnagyobb az érdeklődés, miután a csehek is szeretik a hasukat. A cég azt tervezi, hogy máshol is nyit hasonló outleteket Csehországban.
Ezt az áruházi formátumot Magyarországon túl Portugáliában és Spanyolországban is meghonosította a német diszkontáruházlánc. Amellett, hogy ezekben olyan termékekhez férhetnek hozzá a vevők, amelyeket máshol csak drágábban vehetnének meg, a Lidl az outleteken keresztül javítani tudja készleteinek menedzselését – derült ki a hivatalos tájékoztatóból. Magyarán megszabadulhatnak a raktárakban porosodó portékától. A Lidl és társvállalata, a Kaufland szépen muzsikál Csehországban. A két boltlánc a piacvezető cégek között van a sör és a knédli hazájának kiskereskedői között. Összesen 320 áruházat működtetnek az országban jelentős nyereséget elérve. (Forrás: ESM Magazine)