A Lidl egyesült királyságbeli vállalkozása már az új év első munkanapján örömhírrel szolgált a vállalat befektetőinek – derült ki a Reuters beszámolójából. A német diszkontlánc brit leányvállalata – amelynek egyik fő riválisa a hazai pályán játszó Tesco – hét százalékkal növelte árbevételét a 2024-es év végi bevásárlási szezonban 2023 azonos időszakához képest.
Az adat a karácsonyt megelőző négy hétre vonatkozik. A vevők vitték az ilyenkor szokásos termékeket, köztük a pulyka- és a sertéshúst, mint a cukrot. Ezzel segítették a Lidlt a rekordmagas bevételhez. A német kiskereskedőnek 970 áruháza van Nagy-Britanniában és Észak-Írországban. Ezekben összesen egymilliárd fontot, azaz jelenlegi árfolyamon több mint 500 milliárd forintot költöttek el a vásárlók a december 24-ét megelőző négy hétben.
A német diszkontáruházlánc beszámolója szerint kétmillió új vásárlót szereztek az ünnepi időszakban. A Lidl az Egyesült Királyság hatodik legnagyobb szupermarket lánca – az első helyen a Tesco szerepel –, ám első abban az összehasonlításban, hogy melyik kiskereskedelmi hálózat tudja a leggyorsabban bővíteni az eladásait.
A Kantar piackutató cég felmérése szerint a 2024 novemberét megelőző 12 hónapban 6,6 százalékkal bővült a Lidl forgalma az egy évvel ezt megelőző hasonló időszak értékesítéseihez képest. A német Schwarz-csoport tulajdonában lévő vállalat beszámolója szerint 2024-ben a legforgalmasabb nap áruházaikban december 23-a volt. Ez koronázta meg a Lidl eddigi legsikeresebb évét a ködös időjárásáról híres szigetországban.