Szofi helyett Marbi
Átalakul a dohánypiac: a Sopianae márka korábbi fölénye a 10 százalékos kötelező kereskedői árrés bevezetése után az alsó és felső kategória közötti árkülönbség csökkenése miatt elolvadt. A Sopianae egyes termékeit már a prémium kategóriás Marlboro „nyomja le", ráadásul a sodrós termékek piaci fölénye is egyre nagyobb.
Minden második dohányos fejleszti a kézügyességét
A Napi Gazdaság összeállítása szerint ez utóbbi némi kormányzati fejtörést is okoz, hiszen a termék eladásából származó adóbevétel jóval alacsonyabb, mint a cigarettáéból. Ám tavaly nem nyúltak a jövedéki adóhoz, amivel tompítható lett volna a bevételkiesés.
A lap azt írja: a Nemzeti Adó- és Vámhivatal legfrissebb adatai szerint pontosan látszik, hogy 2013-ban a teljes dohánytermékpiac 47 százalékát a sodrós (egyéb fogyasztási dohány)-eladások tették ki.
Egy év alatt mínusz 40 milliárd
A kieső jövedékiadó-bevételeket részben pótolhatja, hogy az EUrópai Bíróság elkaszálta az adómentes pálinkafőzést csütörtöki ítéletével - részletek >> |
A NAV havi lebontású, jövedékiadó-bevétel alakulását mutató táblázata szerint tavaly 311,6 milliárd forint bevétele volt az államnak a dohánygyártmányokból, amihez 113,4 milliárd forint áfa párosult. Tavalyelőtt 344,7 milliárd forint jövedéki adó mellé 121,2 milliárd forint áfa érkezett. A két év különbsége 40,9 milliárd forint. Ennyivel kisebb volt az állam bevétele tavaly 2012-höz képest - írja a Napi Gazdaság.