A parkrehabilitációs pályázat díjazott terveinek legjobb elemeiből nagyjából egy év múlva alakulhat ki a Városliget végső rendezési terve - mondta el a Liget Budapest projekt miniszteri biztosa, Baán László az M1 kedd reggeli műsorában.
Mindenkinél akadt valami
Hozzáfűzte: valamennyi benyújtott tájépítészeti pályázat, így a győztes is jelentős zöldfelület növekedéssel számol. Ma a Városliget területének 60 százaléka zöldfelület, ez 65 százalékra nőhet a projekt megvalósításának végére.
A Garten Stúdió győztes tájépítészeti pályázata visszanyúl az eredeti, kétszáz évvel ezelőtti tervekhez, és nagyon intelligens módon fogalmazza azokat újra a mai kor igényei szerint - fogalmazott Baán László, aki kitért arra is: a szakmai zsűri valamennyi benyújtott pályaművet díjazta, mindegyikben talált a végső tervbe bevonni érdemes elemeket.
Békésebb hangulat?
A miniszteri biztos hangsúlyozta: a Liget projekt eredményeként el fog tűnni a jelenleg napi több tízezres nagyságrendű autóforgalom a Kós Károly sétányról, valamint megszűnik a felszíni parkolás is a Városliget területén, ehelyett mélygarázsok fogadják majd a gépkocsival érkezőket. Mint megjegyezte, ma mintegy 1-2 ezer autó parkol naponta teljesen ingyen a főváros egyik legértékesebb zöldfelületén.
A Városligetet 2019-ben vehetik birtokba a városlakók és az ide látogatók - mondta el Baán László, aki arról is beszélt: a családosok számára egy új, nagy játszóteret alakítanak ki, újraépül az eredeti tervek alapján az elsősorban gyermek- és bábszínházi előadások befogadására szánt Városligeti Színház, a Liget különböző látványosságait pedig egy elektromos buszjárat köti majd össze.
Továbbra sem tetszik a terv azonban több civil szervezetnek és az ellenzéki pártoknak sem, akik folyamatosan tiltakoznak az átalakítás ellen a Parlament előtt és a Városliget területén is: szerintük nem lesz nagyobb a zöldterület, és sokan felrótták azt is, hogy a tervezett múzeumépületek nem valók oda.