1p
Nagyjából minden negyedik felnőttnek van mobiltelefonja. Alapvetően telefonálásra és sms-ezésre használják, de szép számmal vannak azok is, akik szeretik az okostelefonokat.

A 18 évesnél idősebb lakosság 78 százalékának, nagyjából 6,3 millió felnőttnek van mobiltelefonja Magyarországon, ami egy év alatt 6 százalékos növekedést jelez - közölte a mobiltelefon-használatról végzett kutatásának eredményét a Mediameter Kft.

Az idősebbek nem annyira szeretik

Ahogy a Privátbankár megírta, felmérték, hogy melyik mobiltelefon-alkalmazást szeretik a leginkább. Részletek >>

A közlemény szerint az átlagnál lényegesen alacsonyabb a saját mobiltelefonnal rendelkezők aránya a 60 évesnél idősebbek körében, nem egészen kétharmaduk használ csak mobilt. Kelet-Magyarországon átlagosan a felnőtt korosztály 69 százalék mobilozik, mígy községekben lakók 72 százaléka. Nagyjából ez a helyzet az alapfokú végzettséggel rendelkezők körében is.

A mobiltelefon-tulajdonosok háromnegyede újonnan, saját maga vásárolta a készülékét, több mint fele pedig 1-2 éven belül vásárolt mobiltelefont használ.

A telefonnal telefonálnak

A mobiltulajdonosok többsége beszélgetésre, sms-ezésre, fényképek készítésére használja készülékét, kevesebben használják videózásra, illetve zenehallgatásra. És játszani is kevesebb játszanak a telefonnal.

A felhasználók 27 százaléka használja internetezésre is mobilját, valamivel többen, mint tavaly. Ezen belül 13 százalék szokott e-mailezni, 11 közösségi oldalakat böngészni, és csupán 7 százalékuk olvas internetes újságcikket telefonján. Tavaly júniusban regisztrált adotok azt mutatják, hogy a mobiltulajdonosok 9-9 százaléka e-mailezett és böngészett közösségi oldalakat, illetve 5 százalékuk olvasott internetes újságcikket telefonján.

Szolgáltató alapján 2013 elején a saját tulajdonú mobilkészülékkel rendelkezők 44 százaléka a T-Mobile ügyfele volt, a Telenor és a Vodafone 27-27 százalékkal rendelkezett. A telefonmárkák közül sorrendben a Nokia, a Samsung, a Sony Ericsson és az LG a legkelendőbb, okostelefonja pedig a felnőttek több mint negyedének (28 százalék) volt 2013 elején, ami mintegy 1,7 millió okostelefon használót jelent - tájékoztatott a társaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG