1p
Nemzetközi versenyt hirdetett a Mastercard olyan mobil alkalmazások között, melyek valamilyen módon segítik a fogyasztókat a vásárlásban. A zsűri a közép-kelet európai régió, valamint Oroszország és Törökország mobilvásárlási alkalmazásait értékelte.

A MasterCard versenyében olyan alkalmazásokat hasonlítottak össze, melyek segítséget nyújtanak bizonyos termékek illetve szolgáltatások megvásárlásában. Nevezhettek többek között termékkatalógus, szolgáltatás- vagy boltkereső alkalmazások, taxi- és ételrendeléshez használt applikációk, de nagy számban voltak az egész régióban divatos kuponos vásárlást biztosító programok is.

Az összesített eredmény több mint 110 alkalmazás vizsgálata után született meg. Így a régióban a legjobbnak járó díjat a török Yemeksepeti, Törökország első számú étel házhozszállító szolgáltatásának mobil megoldása kapta, mellyel a felhasználók tartózkodási helyük alapján választhatnak többezer étterem kínálatából. A második helyezett a lengyel e-book, hangoskönyv és e-folyóiratolvasó alkalmazás, a Nexto Reader lett, amellyel Lengyelország legnagyobb könyváruházának virtuális polcait lehet böngészni, de a fogyasztók az alkalmazáson keresztül meg is vásárolhatják a kiválasztott termékeket. A harmadik helyen Csehország legnagyobb közösségi vásárlást támogató szolgáltatása, a Slevomat szerepel.

A ParkolóÓra alkalmazás nyert

Molnár Miklós,
az AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója

Magyarországon a ParkolóÓra díjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak, míg a második helyre is hasonló típusú, parkolást és autópálya-matrica megvásárlását lehetővé tévő Mobil parkolás & e-matrica érkezett. A hazai dobogó harmadik fokán egy mesterember-kereső adatbázis áll, a JóSzaki.hu.

Nagyon fontos szempont volt a tervezés során, hogy a felhasználók gyorsan, legfeljebb három kattintáson belül elérjék a céljukat. Alkalmazásunk a gyorsaság mellett átláthatóságot biztosít, hiszen a felhasználók nyomon követhetik a parkolásra költött összeget, a percre pontos leállításnak köszönhetően pedig nincs túlszámlázás - mondta Molnár Miklós, a győztes ParkolóÓrát fejlesztő AntaresNav Kft. ügyvezető igazgatója.

A ParkolóÓra, a Mobil parkolás & e-matrica és a JoSzaki.hu

Az Androidra és iOS-re fejlesztett ParkolóÓra fő célja, hogy a parkolást minél gyorsabban indíthassa el és fizethesse ki a felhasználó. Az alkalmazás használata egyszerű, mindössze az autó rendszámát és a parkoló zóna kódját kell megadni. A beállításokat az alkalmazás SMS-é alakítja és elküldi a parkoló társaságnak.

A Mobil parkolás & e-matrica alkalmazással parkolási díjat valamint autópálya matricát lehet vásárolni Android és iOS rendszerű telefonokon. Az alkalmazás helymeghatározás segítségével tesz javaslatot arra, hogy éppen melyik parkolási zónában tartózkodik a felhasználó, így biztosítva a parkolás gyors elindítását és kifizetését. A helymeghatározás segítségével az alkalmazás azt is megjegyzi, hogy a tulajdonos, hol parkolta le az autóját arra az esetre, ha elfelejtené azt vagy eltévedne a városban.

A JóSzaki alkalmazás segítségével könnyen találhatunk szakembert a legváltozatosabb feladatokra szobafestőtől programozóig. Az Android és iOS platformon futó alkalmazásban a regisztrált felhasználók szakterület és földrajzi elhelyezkedés szerint kereshetnek.

Jók vagyunk alkalmazásokban

A zsűri értékelése szerint a vásárlási alkalmazások magyar piaca az egyik legfejlettebb Közép-Kelet-Európában. Az értékelt magyar alkalmazások átlagpontszáma ugyanis a második legmagasabb volt az egész mezőnyben, sőt a saját nyelven elérhető alkalmazások száma alapján is Magyarország lett a harmadik - közölte a Privátbankárral a Mastercard.

Összehasonlításban a környező országokkal, a vásárlási alkalmazások szegmense igen fejlett Magyarországon – mondta Hemberger András, a MasterCard igazgatója. Kifejezetten sok vásárlási alkalmazás van, és ezek a kereskedelem nagy területét lefedik, ami a környékbeli országokról nem mondható el. Ezen kívül a magyar alkalmazások magas minőségi színvonalat képviselnek: mind az induló vállalkozásoktól, mind a nagy nemzetközi cégektől láttunk kiemelkedő minőségű példákat. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy jelenleg általánosan elterjedt lenne a mobil vásárlás Magyarországon, hiszen ez a szegmens továbbra is csak 1-3 százalékát teszi ki a magyar nyelven elérhető alkalmazásoknak. Azonban vannak arra utaló jelek, hogy nagyon jó ütemben fejlődik ez a piac, sok lehetőséget látnak benne a kereskedők és a szolgáltatók.

A törökök lenyomtak mobilfizetésben

Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetésért felelős regionális vezetője szerint egy adott piac fejlettségét jelzi, hogy a résztvevő alkalmazások milyen arányban teszik lehetővé a tulajdonképpeni vásárlást, tehát nem csupán termékinformációval, térképpel vagy egyéb eszközökkel támogatják a folyamatot, de elviszik a fogyasztót a kasszáig, felajánlanak valamilyen fizetési lehetőséget. Ez az arány Magyarországon volt a második legmagasabb (59%) az egész régióban, a verseny zsűrije csak Törökországban talált nagyobb arányban ilyen alkalmazásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG