Jól hangzik az ábránd, miszerint a légitaxi leszáll a bejárati ajtónk előtt, majd a városi forgalom fölött repít be minket egyenesen a munkahelyünkre - ám sajnos ez még jópár évtizedig képzelgés marad, derül ki a Tech magazin cikkéből.
A légitaxi ugyanis legalább akkora lesz, mint a hagyományos helikopter. Ez pedig azt is jelenti, hogy a kertünk helyett inkább a felhőkarcolók teteje, netán ipari területek lesznek rá alkalmasak, hogy földet érjen rajtuk.
Azért ne higgyük, hogy olyan messze lennénk ettől a technológiátólL Németországban például jelenleg is több mint 7 ezer ember dolgozik a projekten, ráadásul egyszerre több cég is versenyben van a mielőbbi megvalósításért. Amerikában többek közt a Boeing légitársaság és az Uber is hasonló modelleket fejleszt.
Az egyik legígéretesebb az európai Lilium Jet által megalkotott jármű, amely akár 300 kilométer megtételére is képes, és nem kevesebb, mint 36 elektromos motor tartja majd a magasban.
Hasonlóan reménykeltő a City-Airbus modellje is, amely nagyjából 50 kilométert képes megtenni, és erősen emléketet egy hagyományos helikopterre. Az első kísérleti modell 2020. májusában emelkedett a levegőbe. Fontos versenyző még a Volocopter is, ők már Dubai-ban, 2017-ben végrehajtották a tesztrepülést kétüléses modelljükkel.
A végső cél, hogy a légitaxi önvezérlővé váljon, a mesterséges intelligencia azonban kétségtelenül nem érte még el ezt a szintet. További aggály a repülés és leszállás menetének és helyszínének meghatározása.
Mindent összevetve jelenleg 2050-re prognosztizálják, hogy a városok egét benépesítik az önvezető repülőtaxik.
Üzleti magazin / Zöld magazin / Internetvilág