3p
A két legnagyobb országos kereskedelmi televízió januártól fizetőssé tenné a tartalmait, ami nem tetszik sem a kábelszolgáltatóknak, sem a kormányzatnak – írja a Napi Gazdaság. Ez a kábeles előfizetési díjak emelkedésével járhat. A pontos részleteknek legkésőbb december 1-ig kell kiderülniük.

Fizetőssé tenné csatornáit 2015 januárjától a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy pénzt kérne a kábeltévé-szolgáltatóktól a tartalomterjesztésért – írja a Napi Gazdaság. Az összeg havonta háztartásonként háromszáz forint körül mozogna.

Ezt a kábelszolgáltatók túlzottnak tartják, amelynek egyenes következménye lenne a lakosság által fizetett előfizetői díjak emelkedése. Véleményük szerint ez szembe menne az évek óta tartó trenddel, vagyis a szolgáltatási díjak fokozatos csökkenésével. A kormány eközben annak lehetőségét vizsgálja, hogy a műsorszolgáltatóknak a digitális átállás után, a jövő év elejétől se kelljen fizetniük a két országos televízió tartalmaiért – erősítették meg a Magyar Hírlap értesülését szakmai körökben a Napi Gazdaságnak.

A két országos televízió már évek óta azt tervezi, hogy a digitális átállás után pénzt kér a műsorterjesztésért, először 2006-ban merült fel a díjszedés. Ez a szándékuk tovább erősödött a gazdasági válságot, a reklámbevételek csökkenését követően - írják. A nagy médiacégeket, főleg az RTL Klubot durván sújtó új reklámadóról a kormányközeli lap nem beszél, de az is evidens módon nyomós ok lehet.

Jelenleg az egyik konstrukcióban az Antenna Hungária Zrt. és a TV2, valamint az RTL Klub  közötti hosszú távú, 2020-ig szóló szerződésalapján a tartalomszolgáltatók egy meghatározott összeget fizetnek az AH-nak. Így a nézők a MindigTV szolgáltatás keretében ingyen jutnak ezekhez a tartalmakhoz. A másik konstrukcióban általában a kábeltévé-társaságok fizetnek a tartalom szállítójának, amelyet aztán eljuttatnak a nézőkhöz, akiktől havi díjat szednek be. A TV2 és az RTL Klub eddig nem kapott pénzt, most ezen akarnak változtatni.

A TV2 arról tájékoztatta a Napi Gazdaságot, hogy 2015. január 1-jétől kér díjat a műsorterjesztésért. Tervei szerint még szeptemberben kikerülhet a honlapjukra az új keretfeltételeket rögzítő dokumentum.

Jövő év január 1-jétől, ahogy az összes többi csatorna Magyarországon, az RTL Klub is programdíjat kér majd műsoráért – közölte a cég a NAPI Gazdasággal. A tárgyalási folyamataik azonban üzleti titkot képeznek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG