3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két legnagyobb országos kereskedelmi televízió januártól fizetőssé tenné a tartalmait, ami nem tetszik sem a kábelszolgáltatóknak, sem a kormányzatnak – írja a Napi Gazdaság. Ez a kábeles előfizetési díjak emelkedésével járhat. A pontos részleteknek legkésőbb december 1-ig kell kiderülniük.

Fizetőssé tenné csatornáit 2015 januárjától a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy pénzt kérne a kábeltévé-szolgáltatóktól a tartalomterjesztésért – írja a Napi Gazdaság. Az összeg havonta háztartásonként háromszáz forint körül mozogna.

Ezt a kábelszolgáltatók túlzottnak tartják, amelynek egyenes következménye lenne a lakosság által fizetett előfizetői díjak emelkedése. Véleményük szerint ez szembe menne az évek óta tartó trenddel, vagyis a szolgáltatási díjak fokozatos csökkenésével. A kormány eközben annak lehetőségét vizsgálja, hogy a műsorszolgáltatóknak a digitális átállás után, a jövő év elejétől se kelljen fizetniük a két országos televízió tartalmaiért – erősítették meg a Magyar Hírlap értesülését szakmai körökben a Napi Gazdaságnak.

A két országos televízió már évek óta azt tervezi, hogy a digitális átállás után pénzt kér a műsorterjesztésért, először 2006-ban merült fel a díjszedés. Ez a szándékuk tovább erősödött a gazdasági válságot, a reklámbevételek csökkenését követően - írják. A nagy médiacégeket, főleg az RTL Klubot durván sújtó új reklámadóról a kormányközeli lap nem beszél, de az is evidens módon nyomós ok lehet.

Jelenleg az egyik konstrukcióban az Antenna Hungária Zrt. és a TV2, valamint az RTL Klub  közötti hosszú távú, 2020-ig szóló szerződésalapján a tartalomszolgáltatók egy meghatározott összeget fizetnek az AH-nak. Így a nézők a MindigTV szolgáltatás keretében ingyen jutnak ezekhez a tartalmakhoz. A másik konstrukcióban általában a kábeltévé-társaságok fizetnek a tartalom szállítójának, amelyet aztán eljuttatnak a nézőkhöz, akiktől havi díjat szednek be. A TV2 és az RTL Klub eddig nem kapott pénzt, most ezen akarnak változtatni.

A TV2 arról tájékoztatta a Napi Gazdaságot, hogy 2015. január 1-jétől kér díjat a műsorterjesztésért. Tervei szerint még szeptemberben kikerülhet a honlapjukra az új keretfeltételeket rögzítő dokumentum.

Jövő év január 1-jétől, ahogy az összes többi csatorna Magyarországon, az RTL Klub is programdíjat kér majd műsoráért – közölte a cég a NAPI Gazdasággal. A tárgyalási folyamataik azonban üzleti titkot képeznek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG