3p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.

Az Egyesült Királyságban az idei nyár a feje tetejére állította a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházak szezonális forgalmát. A briteknél a nyár első fele esős és hűvös volt, míg az augusztus és a szeptember eleje meleg.

A magyarországi boltját kigyózó sorokkal megnyitó Primark áruházlánc ennek nyomán kénytelen volt bejelenteni, hogy üzleti évének szeptember 14-én végződő második felében fél százalékkal csökkenni fog az árbevétele az egy évvel korábbihoz képest. Legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek forgalma két százalékkal zsugorodik. Meglepőbb hír ennél egy másik brit lánc, a John Lewis bejelentése, miszerint júliusban a kardigán volt a legkelendőbb árucikkük.

Ennél a cégnél azt is meghökkenve tapasztalták, hogy a női fehérneműk, a kötött ruhák és az esőkabátok értékesítése a nyári időszakban ötödével nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A férfiak frontján egyszerre bővült az úszóruhák és a dzsekik eladása 15-16 százalékkal. A cég szóvivője ezt bölcsen azzal nyugtázta, hogy az emberek az esőre és a napsütésre is felkészültek.

Felborult a forgatókönyv - A kép illusztráció
Felborult a forgatókönyv - A kép illusztráció
Fotó: Privátbankár / Mester Nándor

A halványan induló nyár arra kényszerítette a márkákat, hogy a szokásosnál korábban szállítsák le szezonális termékeik árát. Ugyanez igaz más árucikkekre, elsősorban a kerti bútorokra vonatkozóan. Ezek keresletét is padlóra vitte a rossz idő a nyár elején. A nyár végi-ősz eleji fordulat azonban hozott némi kárpótlást az ilyen termékeket kínáló áruházaknál.

A kiskereskedők hagyományosan márciusban állnak elő a tavaszi-nyári kínálatukkal. Idén azt tapasztalták, hogy felesleges volt a sietség. A vásárlókat semmi sem ösztönözte arra, hogy jó előre beszerezzék a nyáron viselt ruhákat. A kirakatokban, ha kell, hetente cserélték a termékeket az esernyőktől a fürdőruhákig, attól függően, milyen időt jósoltak a meteorológusok. A boltosok azt is észrevették, hogy a kirándulóruhák és -cipők jól „hedzselik” a fürdőruhákat. Az időjárás hol az egyik, hol a másik termékkör darabjainak vásárlására ösztönzi a fogyasztókat. Ami az őszt illeti, mivel a szeptember jó időt hozott, elcsúsztatták az őszi-téli kollekciók bemutatását néhány héttel. Végülis, ha a klímaváltozás felborítja a hagyományos szezonok rotációját, ezt a boltok kínálatának is követnie kell. (Via Retail Gazette

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG