3p

Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.

Az Egyesült Királyságban az idei nyár a feje tetejére állította a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházak szezonális forgalmát. A briteknél a nyár első fele esős és hűvös volt, míg az augusztus és a szeptember eleje meleg.

A magyarországi boltját kigyózó sorokkal megnyitó Primark áruházlánc ennek nyomán kénytelen volt bejelenteni, hogy üzleti évének szeptember 14-én végződő második felében fél százalékkal csökkenni fog az árbevétele az egy évvel korábbihoz képest. Legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek forgalma két százalékkal zsugorodik. Meglepőbb hír ennél egy másik brit lánc, a John Lewis bejelentése, miszerint júliusban a kardigán volt a legkelendőbb árucikkük.

Ennél a cégnél azt is meghökkenve tapasztalták, hogy a női fehérneműk, a kötött ruhák és az esőkabátok értékesítése a nyári időszakban ötödével nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A férfiak frontján egyszerre bővült az úszóruhák és a dzsekik eladása 15-16 százalékkal. A cég szóvivője ezt bölcsen azzal nyugtázta, hogy az emberek az esőre és a napsütésre is felkészültek.

Felborult a forgatókönyv - A kép illusztráció
Felborult a forgatókönyv - A kép illusztráció
Fotó: Privátbankár / Mester Nándor

A halványan induló nyár arra kényszerítette a márkákat, hogy a szokásosnál korábban szállítsák le szezonális termékeik árát. Ugyanez igaz más árucikkekre, elsősorban a kerti bútorokra vonatkozóan. Ezek keresletét is padlóra vitte a rossz idő a nyár elején. A nyár végi-ősz eleji fordulat azonban hozott némi kárpótlást az ilyen termékeket kínáló áruházaknál.

A kiskereskedők hagyományosan márciusban állnak elő a tavaszi-nyári kínálatukkal. Idén azt tapasztalták, hogy felesleges volt a sietség. A vásárlókat semmi sem ösztönözte arra, hogy jó előre beszerezzék a nyáron viselt ruhákat. A kirakatokban, ha kell, hetente cserélték a termékeket az esernyőktől a fürdőruhákig, attól függően, milyen időt jósoltak a meteorológusok. A boltosok azt is észrevették, hogy a kirándulóruhák és -cipők jól „hedzselik” a fürdőruhákat. Az időjárás hol az egyik, hol a másik termékkör darabjainak vásárlására ösztönzi a fogyasztókat. Ami az őszt illeti, mivel a szeptember jó időt hozott, elcsúsztatták az őszi-téli kollekciók bemutatását néhány héttel. Végülis, ha a klímaváltozás felborítja a hagyományos szezonok rotációját, ezt a boltok kínálatának is követnie kell. (Via Retail Gazette

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG