3p

Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.

Az Egyesült Királyságban az idei nyár a feje tetejére állította a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházak szezonális forgalmát. A briteknél a nyár első fele esős és hűvös volt, míg az augusztus és a szeptember eleje meleg.

A magyarországi boltját kigyózó sorokkal megnyitó Primark áruházlánc ennek nyomán kénytelen volt bejelenteni, hogy üzleti évének szeptember 14-én végződő második felében fél százalékkal csökkenni fog az árbevétele az egy évvel korábbihoz képest. Legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek forgalma két százalékkal zsugorodik. Meglepőbb hír ennél egy másik brit lánc, a John Lewis bejelentése, miszerint júliusban a kardigán volt a legkelendőbb árucikkük.

Ennél a cégnél azt is meghökkenve tapasztalták, hogy a női fehérneműk, a kötött ruhák és az esőkabátok értékesítése a nyári időszakban ötödével nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A férfiak frontján egyszerre bővült az úszóruhák és a dzsekik eladása 15-16 százalékkal. A cég szóvivője ezt bölcsen azzal nyugtázta, hogy az emberek az esőre és a napsütésre is felkészültek.

Felborult a forgatókönyv - A kép illusztráció
Felborult a forgatókönyv - A kép illusztráció
Fotó: Privátbankár / Mester Nándor

A halványan induló nyár arra kényszerítette a márkákat, hogy a szokásosnál korábban szállítsák le szezonális termékeik árát. Ugyanez igaz más árucikkekre, elsősorban a kerti bútorokra vonatkozóan. Ezek keresletét is padlóra vitte a rossz idő a nyár elején. A nyár végi-ősz eleji fordulat azonban hozott némi kárpótlást az ilyen termékeket kínáló áruházaknál.

A kiskereskedők hagyományosan márciusban állnak elő a tavaszi-nyári kínálatukkal. Idén azt tapasztalták, hogy felesleges volt a sietség. A vásárlókat semmi sem ösztönözte arra, hogy jó előre beszerezzék a nyáron viselt ruhákat. A kirakatokban, ha kell, hetente cserélték a termékeket az esernyőktől a fürdőruhákig, attól függően, milyen időt jósoltak a meteorológusok. A boltosok azt is észrevették, hogy a kirándulóruhák és -cipők jól „hedzselik” a fürdőruhákat. Az időjárás hol az egyik, hol a másik termékkör darabjainak vásárlására ösztönzi a fogyasztókat. Ami az őszt illeti, mivel a szeptember jó időt hozott, elcsúsztatták az őszi-téli kollekciók bemutatását néhány héttel. Végülis, ha a klímaváltozás felborítja a hagyományos szezonok rotációját, ezt a boltok kínálatának is követnie kell. (Via Retail Gazette

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG