Az Egyesült Királyságban az idei nyár a feje tetejére állította a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházak szezonális forgalmát. A briteknél a nyár első fele esős és hűvös volt, míg az augusztus és a szeptember eleje meleg.
A magyarországi boltját kigyózó sorokkal megnyitó Primark áruházlánc ennek nyomán kénytelen volt bejelenteni, hogy üzleti évének szeptember 14-én végződő második felében fél százalékkal csökkenni fog az árbevétele az egy évvel korábbihoz képest. Legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek forgalma két százalékkal zsugorodik. Meglepőbb hír ennél egy másik brit lánc, a John Lewis bejelentése, miszerint júliusban a kardigán volt a legkelendőbb árucikkük.
Ennél a cégnél azt is meghökkenve tapasztalták, hogy a női fehérneműk, a kötött ruhák és az esőkabátok értékesítése a nyári időszakban ötödével nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A férfiak frontján egyszerre bővült az úszóruhák és a dzsekik eladása 15-16 százalékkal. A cég szóvivője ezt bölcsen azzal nyugtázta, hogy az emberek az esőre és a napsütésre is felkészültek.
A halványan induló nyár arra kényszerítette a márkákat, hogy a szokásosnál korábban szállítsák le szezonális termékeik árát. Ugyanez igaz más árucikkekre, elsősorban a kerti bútorokra vonatkozóan. Ezek keresletét is padlóra vitte a rossz idő a nyár elején. A nyár végi-ősz eleji fordulat azonban hozott némi kárpótlást az ilyen termékeket kínáló áruházaknál.
A kiskereskedők hagyományosan márciusban állnak elő a tavaszi-nyári kínálatukkal. Idén azt tapasztalták, hogy felesleges volt a sietség. A vásárlókat semmi sem ösztönözte arra, hogy jó előre beszerezzék a nyáron viselt ruhákat. A kirakatokban, ha kell, hetente cserélték a termékeket az esernyőktől a fürdőruhákig, attól függően, milyen időt jósoltak a meteorológusok. A boltosok azt is észrevették, hogy a kirándulóruhák és -cipők jól „hedzselik” a fürdőruhákat. Az időjárás hol az egyik, hol a másik termékkör darabjainak vásárlására ösztönzi a fogyasztókat. Ami az őszt illeti, mivel a szeptember jó időt hozott, elcsúsztatták az őszi-téli kollekciók bemutatását néhány héttel. Végülis, ha a klímaváltozás felborítja a hagyományos szezonok rotációját, ezt a boltok kínálatának is követnie kell. (Via Retail Gazette)