A Smartsurance Technologies biztosítási innovációkat fejlesztő cég reprezentatív felméréséből kiderül, hogy a váratlan helyzetekben, baleset, műszaki hiba, üzemanyaghiány esetén segítő biztosítást főképp a fiatalabb autók tulajdonosai veszik igénybe, pedig az idősebbeknek inkább szükségük lehet mentésre, helyszíni javításra.
A legalább 11 éves gépjárművek 80 százalékára nem kötnek asszisztenciabiztosítást, sok tulajdonos azt sem tudja, hogy volna erre lehetősége.
Az autósok 78 százalékban műszaki okokból kérnek segítséget, általában a turbó-, az üzemanyag-, a kormány-, vagy hűtőrendszer meghibásodásakor, defekt alkalmával, vagy azért, mert az akkumulátor lemerült. Baleset miatt 14 százalékban kell a szolgáltatást igénybe venni, és - mint írták - vannak nem "hétköznapi esetek" is, amikor például valaki félretankol, elhagyja vagy bezárja az autóba a slusszkulcsot, esetleg megsérül a szélvédő.
Sok bajt meg lehetne előzni
A tapasztalatok azt mutatják, hogy nyáron több a segélykérés, bár a problémák jelentős részét meg lehetett volna előzni, ezért összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat. A rendszeres karbantartás a legfontosabb, ellenőrizni kell az akkumulátor és a gumiabroncsok állapotát, nyomását, az olaj- és hűtővízszintet.
Rendszertelenül karbantartott gépjárműveknél alapos átvizsgálás indokolt, beleértve a hűtő és fékrendszereket, valamint a futómű helyes beállítását. A nyári melegben a hűtővíz túlmelegedése sok gondot okoz, hosszabb utaknál pedig arra kell figyelni, hogy a tetőcsomagtartó, utánfutó és egyéb, szokatlan terhelések miatt másképp kell vezetni, jobban kell figyelni a sebességre.
(MTI)