Fontosak a védjegyek
A különböző jelzések és védjegyek is egyre központibb szerepet kapnak a vásárlás során. Érdekesség, hogy a védjegyeket, amelyek például azt szavatolják, hogy az adott terméket nem tesztelték állatokon, vagy nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, esetleg bio a vásárlók 21 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak, míg a márkanévről csak 16 százalékukvélekedik ugyanígy. Még kevesebben döntenek a saját bevallásuk szerint a csomagolás alapján, hiszen ez a tényező végzett az utolsó helyen a fontossági sorrendben: csupán a megkérdezett hölgyek 9 százaléka tartja nagyon fontos szempontnak a döntés során.
|
| Forrás: NRC piackutató. |
Ezeket az alapanyagokat kerülnénk
Mindezek mellett az is kiderült, hogy egyre többen tartanak a vitatott összetevőktől, ezek közül is leginkább az állati eredetűektől. A válaszadók több mint fele, 53 százaléka nem látja szívesen ezeket a használt termékben. Második helyen az alumíniumsó végzett, 48 százalékkal és harmadik lett a színezőanyag, mint kerülni kívánt anyag, a hölgyek 36 százaléka inkább mellőzné azokat a termékeket, amelyek ezt tartalmazzák.
Végül ki kell emelni azt a tényt is, hogy egyre inkább terjed a vegán életmód a magyar nők körében. Már most a válaszadók 11 százaléka a napi rutinjába építi a vegántermékek használatát, de a közeljövőben ennek a számnak a növekedésével kell majd számolnunk, hiszen a válaszadók 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipróbálna olyan kozmetikai cikkeket, amelyeket nem tesztelték állatokon és mentesek az állati összetevőktől.
Ahogy közeleg az év vége, úgy lesz egyre kisebb az éves GDP-növekedés. A külkereskedelem is szűkült, különösen Európa irányába.





