3p
Közel 40 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba. A legtöbb Suzuki és Ford volt.

Az előző év azonos időszakához képest 38,9 százalékkal több, 12 056 személygépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban, az idei első négy hónapban pedig 32,2 százalék volt a növekedés 2017 azonos időszakához képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a carinfo.hu autópiaci hírportál az MTI-vel.

Ez áll a kiugró adat mögött

Az MGE az előrejelzéseket meghaladó növekedést a magánvásárlók visszatérésével indokolja, arányuk a meghaladja a 40 százalékot. Az alacsony betéti kamat és a kifutóban lévő devizahitelek lezárása ösztönzi az autóvásárlásokat, de feltételezhető, hogy a céges vásárlások egy része, különösen a kisebbek, magán vásárlásnak tekinthetők.

Tragacs külföldi autók

A belföldi autópark egyre nagyobb része cserélődik ki, de a külföldről érkező használt autók korösszetétele továbbra is egészségtelen. Az MGE továbbra is új szabályokat sürget a korszerűtlen, környezetszennyező járművek behozatalának korlátozása érdekében. Közölték ugyanakkor azt is, hogy a tisztán elektromos hajtású gépkocsik forgalomba helyezése jelentősen, bár változatlanul kis mennyiség mellett növekszik. Áprilistól 114 új árammal hajtott jármű közlekedik és az MGE továbbra is arra számít, hogy idén 2000-2500 elektromos autót helyezhetnek forgalomba.

Hitted volna? Imádják külföldön a magyarok autóit >>>

A kishaszonjárművek forgalomba helyezése elmarad az előrejelzésektől, de megállt a piac visszaesése. Áprilisban 1775 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami éves alapon 1 százalékos visszaesést jelent. 

Jelentősen, 56,4 százalékkal nőtt viszont a nagyhaszongépjárművek forgalomba helyezése. A 677 új jármű az előrejelzéseket is meghaladta és elsősorban a nagy szállítmányozók flottabeszerzéseivel magyarázható - írták.

Az áprilisi adatok szerint motorkerékpárok piaca továbbra is gyenge, a 42 százalékos bővülés is mindössze 409 forgalomba helyezést jelent.

Suzuki, Ford az élen

A személygépkocsik piacát vezető Suzuki 2166 új autóval 17,97 százalékos piaci részesedést ért el áprilisban. 10 százalékot meghaladó arányt ezen kívül csak a Ford tudott elérni 1228 autó eladásával. Az első négy hónap eladási rangsorát is a Suzuki vezeti, 7042 eladott gépkocsival 16,13 százalékos részesedést szerzett. A Ford piaci aránya 4535 autóval 10,39 százalék lett április végéig. 

A havi és az idei eladási rangsorban is a Skoda, az Opel és a Toyota, valamint a Volkswagen következik a Ford után 5 és 10 százalék közötti piaci részesedéssel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG