Elrettentő és szomorú történetek ezek, de ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes a Facebookon hirdetni, csak megfelelő szakemberekre kell bízni, megmutatjuk miért.
Az eredményes Facebook-kampány elemei
A kampány több részfolyamatból áll, amelyek egymásra épülnek és némelyik akár ismétlődhet is a kampány során.
- Igények felmérése
- Kampányok megtervezése
- Facebook-fiók beállítása
- Folyamatos elemzés, korrekció és optimalizálás
- Kapcsolódó weboldal elemzése, hibák feltárása
- Összefoglaló jelentések készítése a kampányról, tanulságok elemzése
Ezen feladatok nagy részét ki lehet szervezni egy profi online marketing céghez.
Milyen előnyökkel jár egy szakértő bevonása?
A Facebook-hirdetések kezelését pikk-pakk meg lehet oldani, doktori diploma sem kell hozzá, de ebben rejlik a legnagyobb csapda, mivel pillanatok alatt le lehet fogyasztani az egész kampányra szánt keretet, nagyon rá lehet fizetni. Sokan a célzást úgy oldják meg, hogy gépfegyverrel sorozatlövést adnak le abban a hiszemben, hogy valamelyik golyó majd csak célba talál. Ez általában igaz is, csak ez rengeteg felesleges kiadással jár, tehát pénzkidobás.
Egy tapasztalt cég tud segíteni abban, hogy
- jól válasszunk hirdetési formát
- megfelelő legyen a területi célzás
- jó legyen a konverziós arány
- a megfelelő landing oldalra érkezzenek a látogatók
- a legmegfelelőbb célközönséghez jussanak el a hirdetések.
Ha ezek profi módon vannak megoldva, semmi akadálya, hogy megelőzzük a konkurenciát.
Milyen veszélyei vannak, ha valaki saját maga kezeli a Facebook-kampányokat?
Tévedés azt gondolni, hogy a szakember alkalmazása többletkiadással jár, mivel összességében általában jóval több pénzt meg lehet spórolni a szakértő bevonásával, mint amennyibe az illető munkája kerül. Ha valakinek nem ez a szakmája, akkor a tanulási költségeket is hozzá kell adni a hirdetési kiadásokhoz. Sokkal értékesebb, ha azzal foglalkozunk, amihez értünk, és nem akarunk mindent mi magunk megtanulni és elvégezni. A Facebook ráadásul időről időre változtat az algoritmusokon, így nem elég egyszer megtanulni a kampányok menedzselését, hanem folyamatos továbbképzésre van szükség.
A Klikkmarketing 12 évnyi tapasztalatával alkotta meg a proaktív online marketinget, amely egyedülálló a hazai megoldások között.
Összegzés
A Facebook hirdetési rendszere nagyon összetett, kezelni könnyű, a fiókokat és a kampányokat jól beállítani viszont bonyolult. Ezért bízzuk inkább olyanra, aki ért hozzá!