Egy igazán jó pincér egy kicsit olyan, akár egy házigazda, aki szívélyesen fogadja a vendégeket, elbeszélget velük és kiszolgálja őket. Akár egy kicsi kávézóról van szó, akár egy exkluzív, ötcsillagos szállodáról vagy Michelin-csillagos étteremről van szó, a kiszolgálás nagymértékben befolyásolja a vendégélményt. Ez a link site a mezőkövesdállás oldalára mutat, ahol számos állás található a vendéglátás területén.
A megjelenés adja az első benyomást
Első benyomásra csak egyszer kerül sor, és az abban a pillanatban kialakuló véleményt a későbbiekben nagyon nehéz megváltoztatni. A személyi higiénia elengedhetetlen azok esetében, akik emberekkel dolgoznak együtt. Természetesen a munkaruhának is tisztának és vasaltnak kell lennie. A jól szituált kinézet szimpátiát vált ki a vendégből így még a nehezen kezelhetőbb, mogorvább típusokkal is egyszerűbb bánni.
A szakma fortélyai
A magas színvonalú munkavégzés egyik alapfeltétele a szakma ismerete. Nem elég az alapokat tudni, folyamatosan tanulni kell. Nem csupán az ételeket és italokat kell ismerni, valamint azok összetevőit, de a fizetés folyamatát is végig kell vinni.
Nemcsak a szakma fortélyait szükséges ismerni, hanem alázatosnak is kell lenni. Egy pincérnek nem csupán az a feladata, hogy felvegye a rendelést és kiszolgálja a vendégeket, hanem az apró-cseprő feladatok elvégzése is rá marad. Ilyen például az asztalok megterítése, a szalvéták hajtogatása, a só- és a borsszórók feltöltése vagy az evőeszközök felszolgálása.
Testbeszéd, kommunikáció
A pincér esetében a testbeszéd és az arckifejezés egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy a vendég jól érzi magát, és végül elégedetten távozik. Egy arrogáns, lekezelő vagy épp udvariatlan pincér képes elrontani az asztaltársaság kedvét. Egy ilyen pincérnek egy vendég sem ad szívesen borravalót.
Ugyanakkor túl beszédesnek sem szabad lenni, hiszen a pincérnek nem az a feladata, hogy szórakoztassa a vendégeket, hanem hogy kiszolgálja őket. A túlbuzgóság tolakodásnak tűnhet, ami kellemetlen érzéssel tölti el a fogyasztókat.
Nagyon sokféle vendégtípus van, akikkel nem mindig egyszerű. Olykor előfordulhat, hogy a pincér szívesen beolvasna valakinek, ezt azonban nem teheti meg, önuralmat kell gyakorolnia.
Az igazán jó pincér a legkülönfélébb vendégeket is nagyon jól tudja kezelni, mely elsősorban a hatékony kommunikációnak köszönhető. Emellett a mosoly és a nyílt testbeszéd is sokat segíthet abban, hogy a fogyasztó és a pincér összhangban legyenek egymással.