3p

Valószínűleg, ha a vendégeket kérdeznénk, hogy milyen a jó pincér, akkor egészen hasonló válaszokat kapnánk. Habár fontos az ételek és az italok minősége, azonban ennél sokkal fontosabb a pincér személye. Elsősorban ezen múlik, hogy a vendégben milyen kép alakul ki a vendéglátó egységről.

Egy igazán jó pincér egy kicsit olyan, akár egy házigazda, aki szívélyesen fogadja a vendégeket, elbeszélget velük és kiszolgálja őket. Akár egy kicsi kávézóról van szó, akár egy exkluzív, ötcsillagos szállodáról vagy Michelin-csillagos étteremről van szó, a kiszolgálás nagymértékben befolyásolja a vendégélményt. Ez a link site a mezőkövesdállás oldalára mutat, ahol számos állás található a vendéglátás területén.

A megjelenés adja az első benyomást

Első benyomásra csak egyszer kerül sor, és az abban a pillanatban kialakuló véleményt a későbbiekben nagyon nehéz megváltoztatni. A személyi higiénia elengedhetetlen azok esetében, akik emberekkel dolgoznak együtt. Természetesen a munkaruhának is tisztának és vasaltnak kell lennie. A jól szituált kinézet szimpátiát vált ki a vendégből így még a nehezen kezelhetőbb, mogorvább típusokkal is egyszerűbb bánni.

A szakma fortélyai

A magas színvonalú munkavégzés egyik alapfeltétele a szakma ismerete. Nem elég az alapokat tudni, folyamatosan tanulni kell. Nem csupán az ételeket és italokat kell ismerni, valamint azok összetevőit, de a fizetés folyamatát is végig kell vinni.

Nemcsak a szakma fortélyait szükséges ismerni, hanem alázatosnak is kell lenni. Egy pincérnek nem csupán az a feladata, hogy felvegye a rendelést és kiszolgálja a vendégeket, hanem az apró-cseprő feladatok elvégzése is rá marad. Ilyen például az asztalok megterítése, a szalvéták hajtogatása, a só- és a borsszórók feltöltése vagy az evőeszközök felszolgálása.

Testbeszéd, kommunikáció

A pincér esetében a testbeszéd és az arckifejezés egyaránt hozzájárul ahhoz, hogy a vendég jól érzi magát, és végül elégedetten távozik. Egy arrogáns, lekezelő vagy épp udvariatlan pincér képes elrontani az asztaltársaság kedvét. Egy ilyen pincérnek egy vendég sem ad szívesen borravalót.

Ugyanakkor túl beszédesnek sem szabad lenni, hiszen a pincérnek nem az a feladata, hogy szórakoztassa a vendégeket, hanem hogy kiszolgálja őket. A túlbuzgóság tolakodásnak tűnhet, ami kellemetlen érzéssel tölti el a fogyasztókat.

Nagyon sokféle vendégtípus van, akikkel nem mindig egyszerű. Olykor előfordulhat, hogy a pincér szívesen beolvasna valakinek, ezt azonban nem teheti meg, önuralmat kell gyakorolnia.

Az igazán jó pincér a legkülönfélébb vendégeket is nagyon jól tudja kezelni, mely elsősorban a hatékony kommunikációnak köszönhető. Emellett a mosoly és a nyílt testbeszéd is sokat segíthet abban, hogy a fogyasztó és a pincér összhangban legyenek egymással.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG