3p

Miért nem tanácsos halogatni az elektronikus számlázás bevezetését egy magyar vállalkozás életében még akkor sem, ha évek vagy akár évtizedek óta papír alapon történt eddig a folyamat? Bármennyire is jól működhetett bármelyik jól prosperáló hazai KKV életében a számlaügyek offline történő menedzselése, ma már muszáj meghallani az új idők szellemét. 

Nem beszélve azokról az érvekről és előnyökről, amelyeket ebben a cikkben részletezünk majd.

Az elektromos számlás egyik, ha nem a legnagyobb pozitívuma

A legtöbb vállalkozás mindenekelőtt azért tér át előbb vagy utóbb a papír alapú metódus helyett az elektronikus formátumra, hogy időt spóroljon. Ami egyébiránt teljes mértékben érthető, abszolút racionális lépés.

Elvégre nemcsak egy MiniCRM féle CRM rendszer, hanem az elektronikus számlázás is kézenfekvő eszköze lehet annak, hogy értékes munkaórák tucatjait lehessen megtakarítani szervezeti szinten.

Sőt, megfelelő optimalizálás mellett gyakorlatilag manuális beavatkozás nélkül, teljes mértékben automatizált módon történhetnek a releváns folyamatok. Maximum akkor kell csak belenyúlni a dologba, ha egy-egy ügyfél ezt igényli.

A kevesebb és gyorsabb adminisztrációs munka mellett vannak egyéb előnyök is

Például ebben a formátumban nagyságrendekkel egyszerűbb, helytakarékosabb és olcsóbb is maga a tárolás. Józan paraszti ésszel sem nehéz belátni, hogy egy-egy e-számla tárolása elektronikusan történik.

Tehát nem kellenek polcok, nincs szükség külön helyiségre sem. Ezáltal költséghatékonyabb az archiválás folyamata is. Közben pedig a visszakereshetőség látványosan gyorsabbá és egyszerűbbé is válhat.

Nem kell hosszú perceket vesztegetni arra, ha egy-egy korábban kiállított számlával feladatunk van. Elektronikus formátumnál ehelyett a szó legszorosabb értelmében másodpercek kérdése csak a sikeres keresés.

Még néhány gyakorlati pozitívum az elektromos számlázás mellett

Nemcsak a kiállítás vagy a keresés, hanem a kézbesítés is látványosan gyorsabb digitalizált formában. Elvégre nincs szükség a postai kézbesítés időigényes procedúrájára és kellemetlenségeire.

Mindez már csak amiatt sem elhanyagolható, mivel a hamarabb megvalósuló kézbesítés jó eséllyel gyorsabban beérkező fizetéseket is generálhat. Cash flow szempontból ennek nem kevés pozitív hozadéka lehet.

Ha pedig még egy lapáttal rá szeretnénk tenni az érvek és pozitívumok halmozására, akkor ne feledkezzünk meg róla, hogy környezetbarát megoldásról is beszélünk. Amelynél nincs nyomtatás, avagy sem az áramot, sem pedig a papírt nem fogyasztjuk indokolatlanul.

Összességében bátran ki lehet tehát jelenteni, hogy szinte minden fejlemény és pozitívum az e-számlázás irányába mutat. Ha egy mód van rá, célszerű indítványozni az erre történő átállást céges szinten, ha még nem került volna rá sor.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG