3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A készpénz után a második legnépszerűbb nászajándék az utalvány, értéke akár 50-100 ezer forint is lehet, ha közeli rokonok, családtagok adják. A műszaki cikkek mindig a kívánságlista elejére kerülnek. Esküvők tekintetében még mindig a legkedveltebb időszak a nyár, az ajándékkártyák értékesítésében ezek a hónapok a műszaki áruházláncok számára is kimagaslóak.

Az esküvői szezon jellemzően májustól szeptember végéig tart, a tavalyi és az idei év eddigi gyakorlata alapján azonban ez már kitolódni látszik: egyre gyakoribb az árpilisi időzítés Mészáros Barbara esküvőszervező szerint. A szakember tapasztalatai szerint az esküvők több mint fele (kb. 55%) nyáron köttetik, de szívesen házasodnak tavasszal és ősszel is (20-20%). A téli házasságkötések aránya alacsonyabb (5%), ezzel együtt vannak olyan párok, akik kifejezetten téli esküvőben gondolkodnak és téli témára építik azt. Az őszt a szeptemberi és októberi kellemesnek mondható időjárás, és az esküvői utószezonra is jellemző kedvező árak teszik vonzóvá. Hasonló a helyzet a tavaszi időzítéssel is.

Pénz és sorsjegy

Az esküvőszervező tapasztalatai alapján egyértelműen megfigyelhető az a tendencia, hogy tárgyi ajándék helyett inkább pénzt vagy utalványt kérnek a párok. Általánosságban elmondható, hogy a készpénz a legnépszerűbb (borítékban, képeslappal, pár kedves sorral), a második az utalvány, hiszen ezek szabadon felhasználhatók egy meghatározott összeghatárig a kiválasztott áruházban. A népszerűségben ezt a sorsjegyek követik, amelyek kis értékük miatt legtöbbször a nászajándék kiegészítői, de kreatív ötlet menyasszonytáncra is.

A tudatosabb párok interneten készítenek ajándéklistát, melyről a násznép tagjai annak megfelelően választhatnak, hogy mennyit szánnak az esküvőre. Ilyenkor a pár feltölti azokata konkrét tárgyakat a weboldalra, amelyekre vágyik és a meghívottaktól például a mosógép, mikrohullámú sütő, vagy botmixer árát kapja meg, ajándékkártya formájában. Az esküvőszervező például kifejezetten ajánlja az utalványt, mert a pár a készüléket teljesítmény és márkapreferenciák szerint szabadon ki tudja választani. Az ajándékkártya ráadásul a készpénzzel szemben kifejezetten az adott célra használható fel, így a pár nehezebben csábul el, hogy másra fordítsa az összeget.

Azoknak, akik számára kevésbé fontos, mit kapnak a nagy napon, az esküvőszervező szintén az utalványt ajánlja, elkerülendő, hogy a párt azonos eszközökkel lepjék meg.

Mennyit illik adni?

Mészáros Barbara tapasztalatai szerint a közeli rokonok, ismerősök jellemzően 50-100 ezer forint közötti értékben adnak bónt, míg a távolabbi rokonok, ismerősök 10-20 ezer forint körül ajándékoznak. Típus szerint a leggyakoribbak a műszaki áruházak ajándékutalványai, hiszen előfordul, hogy a házasulandók a nászajándékokból új, még üres lakásukat vagy házukat szeretnék berendezni.

„Az esküvőszezon a MediaMarkt forgalmában is érezhető, a karácsonyi és ballagási időszak után nyáron adunk el legtöbbet az ajándékkártyából – támasztja alá az esküvőszervező tapasztalatait Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG