Csak a mikrovállalkozások járhatnak jól. |
Milyen reklámokra költenek el a legtöbb pénzt?
Élelmiszerek tévéreklámjára 24 százalékkal többet költöttek a vállalatok idén január-június során, mint az előző évi hasonló periódusban. Így listaáron (kedvezmények nélkül) 78,4 milliárd forintot regisztrált 2015 első félévében a Nielsen Közönségmérés Kft. A valós költés persze ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
Háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek listaáras költése tizennégy százalékkal nőtt egyik félévről a másikra, és 68,3 milliárd forintot ért el.
Melyik működött a legjobban?
Nagyon akarják, hogy többet vásároljunk Szembetűnően rákapcsolt a televíziós reklámozásra a kereskedelem, ugyanis a hipermarketek idei első félévi televíziós reklámköltése listaáron 13,8 milliárd forint, ami 34 százalékkal haladja meg az előző évi hasonló periódusét. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 24 milliárd forintért hirdetett a képernyőn legutóbb január-június között. Itt a növekedés mértéke 21 százalékot ért el féléves összehasonlításban. |
Először egy kis szaktudás: a reklámok által elért nézők aránya a nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.
A napi fogyasztási cikkek magyarországi televíziós csatornákon sugárzott reklámjai közül a legnagyobb GRP-t az édesség kategória érte el. Utána tejtermékek következnek, valamint az italok. Az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum termékek reklámjaira a teljes televíziós reklámpiac GRP-jének 34 százaléka jutott.
Csoki, sör, fogkrém
Édességek közül a legtöbb nézőt szeletes csokoládé, tejtermékeknél puding és tejalapú desszert, szeszes italoknál pedig a sörök tévéreklámjai érték el az idei első félévben.
Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport tévéreklámjainak összes GRP-jéből a legnagyobb rész fogkrémre és arckrémre jutott ez év első felében, megelőzve a női illatszert, mosogatószert, hajápolás termékcsaládot, testápolót és a többit - írja közleményében a Nielsen.