3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Harmadával többet költöttek reklámra a hipermarketek idén, mint a tavalyi első félévben. Édesség ömlik a filmek szünetében.
Csak a mikrovállalkozások járhatnak jól.

Milyen reklámokra költenek el a legtöbb pénzt?

Élelmiszerek tévéreklámjára 24 százalékkal többet költöttek a vállalatok idén január-június során, mint az előző évi hasonló periódusban. Így listaáron (kedvezmények nélkül) 78,4 milliárd forintot regisztrált 2015 első félévében a Nielsen Közönségmérés Kft. A valós költés persze ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

Háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek listaáras költése tizennégy százalékkal nőtt egyik félévről a másikra, és 68,3 milliárd forintot ért el.

Melyik működött a legjobban?

Nagyon akarják, hogy többet vásároljunk

Szembetűnően rákapcsolt a televíziós reklámozásra a kereskedelem, ugyanis a hipermarketek idei első félévi televíziós reklámköltése listaáron 13,8 milliárd forint, ami 34 százalékkal haladja meg az előző évi hasonló periódusét. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 24 milliárd forintért hirdetett a képernyőn legutóbb január-június között. Itt a növekedés mértéke 21 százalékot ért el féléves összehasonlításban.

Először egy kis szaktudás: a reklámok által elért nézők aránya a nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

A napi fogyasztási cikkek magyarországi televíziós csatornákon sugárzott reklámjai közül a legnagyobb GRP-t az édesség kategória érte el. Utána tejtermékek következnek, valamint az italok. Az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum termékek reklámjaira a teljes televíziós reklámpiac GRP-jének 34 százaléka jutott.

Csoki, sör, fogkrém

Édességek közül a legtöbb nézőt szeletes csokoládé, tejtermékeknél puding és tejalapú desszert, szeszes italoknál pedig a sörök tévéreklámjai érték el az idei első félévben.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport tévéreklámjainak összes GRP-jéből a legnagyobb rész fogkrémre és arckrémre jutott ez év első felében, megelőzve a női illatszert, mosogatószert, hajápolás termékcsaládot, testápolót és a többit - írja közleményében a Nielsen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG