2p
Eddig jól alakul a hajózási szezon.
(Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.)

Az év első felében 10,3 százalékkal emelkedett a balatoni komp utasforgalma, 5 százalékkal csökkent a személyhajókon utazók száma - amit máris kompenzált a júliusi értékesítés -, 7 százalékkal nőtt a vitorláságazat bevétele, és jelentős növekedést mutat a cég rendezvényhajóinak, valamint két kempingjének a forgalma - számolt be Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) vezérigazgató-helyettese az MTI-nek.

A társaság több változást is bevezetett idén kompközlekedtetésben, amelyek meghozták a várt eredményt. A korábbiakhoz képest két hónappal előbb megkezdték a járatok sűrítését, a nyári hónapokban pedig az igényekhez alkalmazkodik, hétvégenként szinte folyamatos az üzemelés. A kompokra az első félévben valamivel több mint 300 ezer utas váltott jegyet. Több mint 100 ezer gépjárművet, ezen belül közel 89 ezer személygépkocsit szállítottak a kompok, ami 13 százalékos emelkedés. A kerékpáros utasok száma 5 százalékkal 17 ezerre csökkent. Ez Veigl Gábor szerint a hosszú-hétvégékre eső kedvezőtlen időjárás következménye.

A menetrend szerint közlekedő járatokról és az árakról a Balatoni Hajózási Zrt oldalán talál bővebb információt.

A BAHART menetrend szerint közlekedő- és sétahajóin június végéig 138 ezer ember utazott. A kedvezőtlen időjárás miatti elmaradást július első három hetében már sikerült behoznia a társaságnak, sőt július közepén már 10 ezerrel meghaladta az utazók száma az előző év hasonló időszakában mértet. 

A cég 12 tagú vitorláskikötő-láncának bevétele változatlan díjak melett 7 százalékkal emelkedett. Ez részben az első ütemben 51 férőhellyel bekapcsolódó új alsóörsi kikötőnek, részben a szolgáltatások bővítésének köszönhető. 

Tele a kemping is

A társaság két kempingje hetek óta teltházzal üzemel. A tavalyi adatokhoz képest június végéig 18 százalékkal nőtt a vendégforgalmuk, részben az új mobilházak telepítésének, részben a kedvező időjárásnak köszönhetően. A vendégek 40 százaléka érkezett külföldről, többségük Németországból és Ausztriából. 

A legsikeresebbnek a társaság rendezvényhajói bizonyultak, 50 százalékos forgalomnövekedést produkálva. Ez a megújult catering (étel- és italválaszték) szolgáltatásoknak, valamint az erőteljes reklámkampánynak és partnerkör bővítésnek tudható be.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG