(Fotó: Balatoni Hajózási Zrt.) |
Az év első felében 10,3 százalékkal emelkedett a balatoni komp utasforgalma, 5 százalékkal csökkent a személyhajókon utazók száma - amit máris kompenzált a júliusi értékesítés -, 7 százalékkal nőtt a vitorláságazat bevétele, és jelentős növekedést mutat a cég rendezvényhajóinak, valamint két kempingjének a forgalma - számolt be Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) vezérigazgató-helyettese az MTI-nek.
A társaság több változást is bevezetett idén kompközlekedtetésben, amelyek meghozták a várt eredményt. A korábbiakhoz képest két hónappal előbb megkezdték a járatok sűrítését, a nyári hónapokban pedig az igényekhez alkalmazkodik, hétvégenként szinte folyamatos az üzemelés. A kompokra az első félévben valamivel több mint 300 ezer utas váltott jegyet. Több mint 100 ezer gépjárművet, ezen belül közel 89 ezer személygépkocsit szállítottak a kompok, ami 13 százalékos emelkedés. A kerékpáros utasok száma 5 százalékkal 17 ezerre csökkent. Ez Veigl Gábor szerint a hosszú-hétvégékre eső kedvezőtlen időjárás következménye.
A menetrend szerint közlekedő járatokról és az árakról a Balatoni Hajózási Zrt oldalán talál bővebb információt. |
A BAHART menetrend szerint közlekedő- és sétahajóin június végéig 138 ezer ember utazott. A kedvezőtlen időjárás miatti elmaradást július első három hetében már sikerült behoznia a társaságnak, sőt július közepén már 10 ezerrel meghaladta az utazók száma az előző év hasonló időszakában mértet.
A cég 12 tagú vitorláskikötő-láncának bevétele változatlan díjak melett 7 százalékkal emelkedett. Ez részben az első ütemben 51 férőhellyel bekapcsolódó új alsóörsi kikötőnek, részben a szolgáltatások bővítésének köszönhető.
Tele a kemping is
A társaság két kempingje hetek óta teltházzal üzemel. A tavalyi adatokhoz képest június végéig 18 százalékkal nőtt a vendégforgalmuk, részben az új mobilházak telepítésének, részben a kedvező időjárásnak köszönhetően. A vendégek 40 százaléka érkezett külföldről, többségük Németországból és Ausztriából.
A legsikeresebbnek a társaság rendezvényhajói bizonyultak, 50 százalékos forgalomnövekedést produkálva. Ez a megújult catering (étel- és italválaszték) szolgáltatásoknak, valamint az erőteljes reklámkampánynak és partnerkör bővítésnek tudható be.