Jól sikerült a lengyel CCC cipő- és divatáruházlánc április 30-án végződött első üzleti negyedéve – derült ki a vállalat beszámolójából. A nyereség több mint háromszorosára nőtt, miután a cég összes boltmárkája jó formában volt.
A vállalat EBITDA-ja (a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 304 millió złoty (27,4 milliárd forint) lett. Ezzel szemben 2023 első három hónapjában 89 millió złoty (8 milliárd) volt ugyanez. Vagyis triplázásról van szó. Az árbevétel 9 százalékkal, 2,26 milliárd złotyra emelkedett.
Az eladásokat az új HalfPrice és a hagyományos CCC boltlánc is segítette. A CCC három évvel ezelőtt indította útjára a hagyományos áruházakat és elektronikus boltot is magában foglaló HalfPrice láncát, amely az úgynevezett off-price kategóriában igyekszik helyet szerezni magának a piacon. Ez a megjelölés azt jelenti, hogy a kiskereskedő túlgyártott termékeket kínál a szigorú definíció szerint legalább 50 százalékos árengedménnyel. A lengyel cég boltjaiban főként ruházati és lakberendezési áruk kaphatók.
A CCC-csoport igyekszik csökkenteni költségeit, hogy maradjon pénze adósságai lefaragására. A kiadások a február–áprilisi üzleti negyedévben egy százalékkal zsugorodtak, miközben az áruházak eladótere hét százalékkal bővült. „Az első negyedévben nem az árbevételt akartuk növelni, hanem a profitot” – mondta a Reuters beszámolója szerint Dariusz Milek, a vállalat alapítója és legnagyobb részvényese.
A lengyel cég azt tervezi, hogy az év közepéig újrafinanszírozza CCC cipőbolthálózatát, amihez egyebek mellett az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) vesz fel kölcsönt.