A brit Dr. Martens bakancsmárka kénytelen volt bejelenteni, hogy a nagykereskedelmi megrendelések alapján az év leghidegebb hónapjában is gyenge marad a kereslet az ikonikus lábbelikre.
Ezt megelőzően a vállalat kiábrándító számokkal állt elő a gyenge decemberi forgalom után. A Dr. Marterns árbevétele 21 százalékkal, 267,1 millió fontra csökkent 2023 októbere és decembere között az egy évvel korábbihoz képest - írja a Reuters. A vállalat novemberben az egymást követő negyedik profitfigyelmeztetését tette közzé 12 hónapon belül.
Amerika lemondott a bakancsokról
A gyenge számok azzal magyarázhatóak, hogy a vásárlók megtartják korábban beszerzett bakancsaikat, így a nagykereskedők nyakán maradnak a raktárkészleteik. Ez főként az észak-amerikai piacra jellemző. Az ottani eladások 31 százalékkal estek.
A Dr. Martens arra is panaszkodik, hogy a Vörös-tengeren kialakult válság miatt lelassult termékeinek szállítása Ázsiából Európába és az Egyesült Államokba. A jemeni húszi milícia rakéta- és dróntámadásaiAfrika megkerülésére kényszerítette a konténerszállító cégeket. A bakancscég a dán Maerskkel szállíttatja áruit, amelynek hajói 12 napos késlekedéssel érnek célba a kerülő miatt.
A cég részvényei a rossz hírek ellenére hat-hét százalékos emelkedéssel indították az évet, miután a korábbi negatív hangulatban már annyit vesztettek értékükből, hogy olcsóvá váltak.