2p
Tonnaszám visszük haza ilyenkor a virslit és a lencsét, a pezsgő viszont már nem csak szilveszteri sajátosság a magyaroknál.

Változatlanul a pezsgő és a virsli a legnépszerűbb szilveszterkor Magyarországon az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint, de a legkeresettebb élelmiszerek között van a lencse is.

Nincs változás

A Tesco áruházaiban a pezsgő és a virsli éves forgalmának jelentős része decemberre koncentrálódik. Virsliből csaknem 560 tonnát értékesítenek, az eladások 11 százaléka erre az időszakra esik. A pezsgő esetében még látványosabb a forgalomnövekedés, az eladások 36 százaléka bonyolódik az év végén - közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt.

Az áruházlánc tapasztalatai szerint a vásárlók a pezsgő esetében márkahűek, és inkább a magyar termékeket keresik. A decemberi virsliforgalom 40 százalékát a két ünnep között realizálja a Tesco. A virslifogyasztás évről-évre a közép- és felsőkategóriás árucikkek felé tolódik. A csemegepulti termékeknél szilveszter előtt 2-3, az előre csomagolt árunál pedig 3-4-szeresére nő a forgalom - közölték.

Pezsgőt már karácsonyra is

Az Auchan Magyarország Kft. arról tájékoztat, hogy a társaság 19 magyarországi áruházában a virsli, a pezsgő, a lencse, illetve a különböző kocsonya alapanyagok, valamint a bőrös süldő és a darált húsok a legkeresettebb szilveszteri termékek. Az áruházlánc a szilveszteri időszakban realizálja éves pezsgőforgalmának legnagyobb részét, de az elmúlt években a pezsgőfogyasztás nem csak szilveszterre korlátozódik, hanem már karácsony előtt megnő a forgalma.

Az áruházlánc csemegepultjaiban mintegy 150 tonna, míg a felvágott önkiszolgáló pultoknál több mint 400 ezer terméket értékesítenek a szilveszteri időszakban. Lencséből az ünnepi időszakban az éves mennyiség mintegy fele, 60 tonna fogy, és a kereslet évről évre nő.

Az Auchan szerint érzékelhetően nőtt a vásárlási kedv, a decemberi növekedés fő hajtóereje az adventi és a szilveszteri időszak. A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. szintén azt emelte ki, hogy a szilveszteri időszakban magyarországi áruházaiban továbbra is az átlagosnál jelentősen nagyobb a kereslet a pezsgő és a virsli iránt.

Ezeken a termékeken túl a lencsét, valamint az energiaitalokat, az égetett szeszeket és a söröket keresik a vásárlók. A Lidl áruházaiban is erősebb az átlagosnál az év végi forgalom az ünnepek, illetve az ezzel járó zárva tartások miatt - közölték.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG